| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Wymiana turbosprężarki w silniku benzynowym i Diesla - BMW 335i i 330d

Wymiana turbosprężarki w silniku benzynowym i Diesla - BMW 335i i 330d

Czy wymiana dwóch turbosprężarek może być tańsza niż jednej? Odpowiedź na to pytanie postaramy się znaleźć porównując ze sobą dwie świetne wersje modelu BMW - benzynową 335i oraz wysokoprężną 330d.

Porównanie kosztów robocizny odsłania drugie oblicze obu aut. Układ twin-turbo, zastosowany w silniku benzynowym, jest bardziej pracochłonny w serwisowaniu. Dostęp do obu turbosprężarek nie jest łatwy i wymaga demontażu sporej ilości podzespołów silnika. ASO BMW ceni tę usługę na prawie 4 000 zł. W przypadku jednostki wysokoprężnej sytuacja wygląda lepiej. Jeśli jednak uwzględnimy, że na rynku przeciętny koszt wymiany jednej turbosprężarki w ASO opiewa na kwotę ok. 1200 zł to naprawa w BMW i tak jest droga. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że położenie silników w autach BMW jest ściśle określone wymogami jakie stawia idealny rozkład mas pomiędzy osie pojazdu (50:50). Choć koszt eksploatacji ulega przez to zwiększeniu, to znacznej poprawie ulega balans auta, a przez to precyzja jego prowadzenia, stabilność w zakrętach oraz komfort podróżowania. To dlatego prawdziwi entuzjaści motoryzacji gotowi są ponieść trochę wyższe koszty eksploatacji w zamian za idealne zachowanie samochodu na drodze.

Zobacz też: Jazda na zbyt niskich obrotach - usterki i awarie

Wymiana turbosprężarki: ceny cześci + robocizna

wymiana turbosprężarki BMW 335i benzyna BMW 330d diesel
części + robocizna 10006, 76 zł 10162, 20 zł

Sumaryczne koszty wymiany turbosprężarki w ostatecznym rozrachunku okazują się niemal identyczne zarówno w przypadku silnika benzynowego, jak i Diesla! Wniosek jest zatem taki - jeśli mamy dobrego mechanika specjalizującego się w naprawach BMW to warto kupić wersję benzynową, bowiem koszt jej eksploatacji powinien być niższy niż odmiany wysokoprężnej. W tej drugiej z czasem zawiodą wtryskiwacze i koła zamachowe. Prawdziwe koszty wiążę się za to z wymianą jej łańcuchów rozrządu w silniku Diesla. Ale tym zajmiemy się w niedalekiej przyszłości.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marek Jurkiewicz

General Manager serwisu infoPraca (Grupo Intercom).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK