| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Wymiana łańcucha rozrządu - Honda Accord 2.2 i-CTDI (2.2 i-DTEC)

Wymiana łańcucha rozrządu - Honda Accord 2.2 i-CTDI (2.2 i-DTEC)

Łańcuch rozrządu w Hondzie Accord 2.2 i-CTDI jest jednym z najtrwalszych na rynku, ale czasem wymaga wymiany na nowy. Podpowiadamy ile kosztuje wymiana kompletnego rozrządu w silniku 2.2 i-CDTI (i-DTEC).

Wbrew obiegowej opinii pasek rozrządu nie jest rozwiązaniem wychodzącym z użytku na rzecz łańcuchów rozrządu. Dawniej sądzono, że ogromna trwałość tych drugich, zapewni im prymat na rynku. Okazuje się jednak, że wraz z postępem przy projektowaniu wysilonych jednostek napędowych o dużych mocach i stosunkowo niewielkich pojemnościach skokowych, znacząco spadła trwałość łańcuchów. Co jeszcze bardziej zaskakujące, w wielu modelach aut, pasek rozrządu wytrzymuje znacznie większe przebiegi niż jego stalowy odpowiednik. Np. w przypadku fordowskiego silnika 1.6 TDCI 109 KM zalecany interwał pomiędzy jego wymianami wynosi 240 000 km!

Zobacz też: Silnik Diesla – typowe usterki i problemy

Honda Accord 2.2 i-CDTI: wymiana kompletnego rozrządu

W związku z tym, że pewna cześć użytkowników Hondy Accord 2.2 i-CTDI(oznaczenie N22A 140 KM lub N22B 150 KM w przypadku i-DTEC) miewa problemy z hałasującym łańcuchem rozrządu, postanowiliśmy przybliżyć koszty jego wymiany. Trzeba pamiętać, że przy wymianie łańcucha rozrządu w silniku 2.2 i-CTDI (2.2 i-DTEC) koniecznie trzeba założyć także nowy łańcuch od pompy oleju.

Honda Accord 2.2 i-DTEC 150KM 2008 rok
główny łańcuch rozrządu 535 zł
napinacz głównego łańcucha 635 zł
prowadnica I głównego łańcucha 301 zł
prowadnica II głównego łańcucha 258 zł
koło łańcuchowe wałka rozrządu 390 zł
koło łańcuchowe wału napędowego 420 zł
łańcuch pompy oleju 258 zł
prowadnica I łańcucha pompy oleju 60 zł
prowadnica II łańcucha pompy oleju 190 zł
Razem 3 047 zł

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Honda Accord i-CDTI: wymiana łańcuchów rozrządu i napinaczy

Łączny koszt wymiany kompletnego rozrządu w Hondzie Accord i-CTDI wyniósłby łącznie ponad 3000 zł plus koszty robocizny. Jednak zdaniem doświadczonych mechaników zajmujących się autami japońskiego koncernu, zazwyczaj wymianie podlegają tylko łańcuchy wraz z ich napinaczami i prowadnicami. Nie ma raczej sensu wymieniać np. koła łańcuchowego wału napędowego (choć trzeba to już zweryfikować u mechanika). Oczywiście przy wymianie rozrządu należy także zmienić olej silnikowy na nowy.

Zawór EGR - koszt wymiany na nowy

Honda: przemyślane rozwiązania

Użytkownicy Hondy Accord z silnikiem 2.2 i-CTDI mogą jednak czuć się szczęśliwcami, bowiem Honda, w odróżnieniu od wielu innych producentów, bardzo solidnie opracowała konstrukcję swojego pierwszego diesla. Wszystkie części układu rozrządu są wymienialne, dlatego nie ma obawy, że ewentualna naprawa zamiast wynieść kilkaset złotych będzie kosztowała kilka tysięcy złotych (w silniku i-CTDI np. koło łańcuchowe wału napędowego jest częścią od niego odrębną, natomiast np. w jednostce BMW 2.0d N47 jest ono na stałe połączone z wałem, który zaleca się wymienić na nowy). Poza tym, opinie o hondowskim silniku i-CTDI są naprawdę dobre, a problem z rozciągającym się łańcuchem jest marginalny i występuje przeciętnie po ok. 250 tys. km.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Silnik Honda i-CDTI to bardzo udana konstrukcja. Jedyną wadą jest rozciągający się z czasem łańcuch rozrządu. Na tle konkurencji jest on jednak znacznie trwalszy.
Silnik Honda i-CDTI to bardzo udana konstrukcja. Jedyną wadą jest rozciągający się z czasem łańcuch rozrządu. Na tle konkurencji jest on jednak znacznie trwalszy.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dr Katarzyna Pawłowska

Doradca Podatkowy (nr wpisu 11638)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »