| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Silnik Diesla – typowe usterki i problemy

Silnik Diesla – typowe usterki i problemy

Awarie w silnikach wysokoprężnych zdarzają się często i są niestety niezwykle kosztowne. Co najczęściej psuje się w silniku Diesla?

Filtr cząstek stałych

Filtr cząstek stałych znany jako DPF (z ang. Diesel Particulate Filter) lub FAP(z fr. filtre à particules) to urządzenie, budzące najwięcej kontrowersji i obaw wśród osób zainteresowanych nowoczesnym silnikiem diesla. Jego zadaniem jest wypalenie sadzy powstającej w wyniku spalania oleju napędowego przez jednostkę napędową auta. Tyle teoria. W praktyce pojazdy eksploatowane w mieście mają z nim wyraźne problemy. Proces wypalania sadzy nie zostaje najczęściej zakończony co z jednej strony powoduje, że filtr ulega zapchaniu a z drugiej podnosi się poziom oleju silnikowego (nadmiar paliwa podawanego w celu zwiększenia temperatury spalin spływa wraz z olejem silnikowym do miski olejowe powodując jego rozrzedzanie). Zapychający się filtr paliwa także przyczynia się zjawiska rozbiegania silnika. Koszt nowego filtra cząstek stałych  to 3000 - 15 000 zł!

Dalsza część cyklu poniżej:

Zobacz też: Silnik Diesla - typowe usterki cz. II

Źródło: wszystkie ceny pochodzą z ASO

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Krzemirski

Współzałożyciel Fabryki Narciarzy. Instruktor narciarstwa od 19 roku życia. Prócz legitymacji państwowej, posiada również uprawnienia Niemieckiego Stowarzyszenia SPORTS.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »