| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Koszt wymiany turbosprężarki w BMW 335i i Audi A4 2.0 TFSI

Koszt wymiany turbosprężarki w BMW 335i i Audi A4 2.0 TFSI

Jak duży jest koszt wymiany dwóch turbosprężarek w silniku benzynowym BMW? Czy dwie turbiny oznaczają dwa razy większy koszt niż w przypadku silnika pracującego z jedną turbosprężarką?

Turbosprężarka w silniku benzynowym

Obecnie nawet silniki o pojemności skokowej większej niż 2-litry wyposażane są w turbodoładowanie. Rozwiązanie to ma wspomóc pracę jednostki napędowej przy niskich jej obrotach, co de facto powinno wpłynąć także na mniejsze spalanie paliwa przez taki silnik. Poza tym, dzięki turbosprężarce można np. z silnika 2.0 TFSI uzyskać identyczną moc jak w przypadku dawnego, wolnossącego motoru Audi 3.0 V6. Z racji niższej pojemności, wyniki spalania powinny być korzystniejsze w przypadku silnika 2-litrowego, mimo tej samej mocy (zakładając, że poruszamy się jednostajnie np. na autostradzie).

Zobacz też: Typowe usterki silnika benzynowego

Okazuje się jednak, że popularny downsizing nie rozwiązuje wszystkich problemów. Turbosprężarki, coraz bardziej nowoczesne i zaawansowane technicznie (np. zmienna geometria kierownic, zasilnie typu twin-scroll) wpływają na podwyższone koszty eksploatacji tego typu aut. Po ok. 150 tys. km można spodziewać się pierwszych, dość drogich napraw jednostki turbodoładowanej.

Koszt wymiany turbosprężarki w Audi i BMW

Na przykładzie dwóch aut klasy średniej wyższej – BWM 335i 306 KM i Audi A4 2.0 TFSI 211 KM – postaramy się przybliżyć wam koszty związane z wymianą turbosprężarki. W przypadku silnika BMW w grę wchodzi wymiana dwóch turbosprężarek (silnik N54 ma dwie turbosprężarki, N55 już tylko jedną jedną typu twin-scroll). Poniżej prezentujemy koszty wymiany turbosprężarki w obu autach.

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 2.0 TFSI 211KM

BMW 335i 306 KM 2007 r. Audi A4 2.0 TFSI 211 KM 2009 r.
turbosprężarka         2 x 2453 zł (4906 zł) 7 380 zł
przewód olejowy turb. 151 zł 208 zł
nakrętki, uszczelki 286 zł 190 zł
olej silnikowy      86 zł za 1 litr (6,5L= 559 zł)  98 zł za 1 litr (5L= 490 zł)
filtr oleju 58 zł 60 zł
robocizna 3 920 zł 1 100 zł
RAZEM 9 880 zł                                                                     9428 zl

BMW 335i tańsze od Peugeota 308 1.6 HDI ?

Koszt wymiany turbosprężarki w obu autach kształtuje się na poziomie 10 000 zł. Co ciekawe, mimo że silnik BMW ma do wymiany dwie turbosprężarki, a sama usługa ze względu na czasochłonność operacji jest bardzo kosztowna (prawie 4 000 zł), to same podzespoły w BMW są tańsze niż w znacznie słabszym i mniejszym silniku Audi. Jeśli zatem zależy nam na oryginalnych częściach, a znamy dobrego mechanika specjalizującego się w autach BMW to może się okazać, że naprawa ponad 300-konnego BMW 335i będzie znacznie tańsza niż rodzinnego sedana z Ingolstadt. I to jest dopiero zaskoczenie.

Zobacz też: Wymiana turbosprężarki w silniku Diesla JTD i HDI - koszty

Jeszcze bardziej zadziwiający jest fakt, że dwie turbosprężarki do BMW 335i kosztują tyle samo co jedna do rodzinnego Peugeota 308 z silnikiem Diesla 1.6 HDI o mocy zaledwie 90 KM…

Źródło: wszystkie ceny pochodzą z ASO BMW i Audi

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Patentowa "LECH"

.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »