| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Typowe usterki silnika benzynowego

Typowe usterki silnika benzynowego

Wolnossący silnik benzynowy to bardzo trwała konstrukcja. Problemy stwarzają za to jednostki turbodoładowane. Jakie są koszty napraw silnika benzynowego?

Silniki benzynowe uważane są obecnie za zadecydowanie mniej problemowe w eksploatacji niż jednostki wysokoprężne. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że i one borykają się z pewnymi usterkami. Co najczęściej psuje się w silniku benzynowym?

Downsizing skraca żywotność silnika

Trzeba jasno powiedzieć, że silniki wykonane w duchu downsizingu nie będą tak niezawodne jak proste, niewysilone jednostki wolnossące. Dlaczego? Z prostego powodu. Jednostki turbodoładowane (założenie downsizingu) są po prostu bardziej skomplikowane technicznie. Im większa liczba części pracujących w trudnych warunkach (duże ciśnienie, wiele drobnych i delikatnych elementów ruchomych, na które działają ogromne siły), tym trudniej zachować wysoki poziom bezawaryjności.

Usterka silnika benzynowego: bezpośredni wtrysk paliwa

W silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa zużyciu ulegają zarówno wtryskiwacze paliwa (w benzynowych silnikach również spotkać można piezoelektryczne wtryskiwacze np. w BMW) jak i pompa wysokiego ciśnienia, która je obsługuje. Wtryskiwacz do Skody Octavii 1.4 TSI to koszt 810 zł (a są cztery), pompa to wydatek 1200 zł. Poza tym, ogromnym problemem silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest zbierający się w kolektorze dolotowym oraz na zaworach dolotowych nagar. Ogranicza on przepustowość powietrza docierającego do silnika pogarszając jego osiągi oraz zwiększa ryzyko spalania stukowego paliwa (samoczynnej detonacji mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze cylindra). Więcej o tym problemie przeczytacie hiperłączu poniżej.

Zobacz też: Nagar w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa - przyczyny

Usterka silnika benzynowego: łańcuch rozrządu

Wysokie wartości momentu obrotowego jakie generują silniki turbodoładowane, wymagają zastosowania w nich łańcuchów rozrządu. W przeciwieństwie do tych stosowanych jeszcze 15 lat temu nie są one bezobsługowe. Duże obciążenia, które muszą przenosić zwłaszcza w trakcie dynamicznego rozpędzania auta przy małych obrotach silnika powodują ich szybkie rozciąganie. Koszt wymiany łańcucha rozrządu w przypadku silnika 1.4 TSI to 283 zł, ale razem z nim należy wymienić m.in. napinacz hydrauliczny, kółko rozrządu, prowadnice i niejednokrotnie wariator faz rozrządu za bagatela 1800 zł. Łącznie operacja wymiany łańcucha rozrządu w Skodzie Octavii 1.4 TSI 122 KM pochłonie ok. 2500 zł (bez kosztów robocizny).

Zobacz też: Koszt wymiany paska rozrządu

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Enadis

Oprogramowanie dla biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »