| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Które diesle mają wtryskiwacze tanie w naprawie? Jakie są rodzaje wtryskiwaczy?

Które diesle mają wtryskiwacze tanie w naprawie? Jakie są rodzaje wtryskiwaczy?

Typowym elementem ulegającym często szybkiemu zużyciu w silniku wysokoprężnym jest wtryskiwacz paliwa. Nie każdy jest jednak taki sam, a w zależności od jego konstrukcji ulega mniej lub bardziej kosztownym awariom.

Piezo-pompowtryskiwacze

Przez krótki okres na rynku dostępne było piezo-pompowtryskiwacze produkowane przez firmy Bosch i Siemens. Te drugie okazały się na tyle zawodne, że VW wycofał się z tego rozwiązania definitywnie. Piezo-pompowtryskiwacze spotkać można w Passacie 2.0 TDI 140KM (oznaczenie BKP) z 2006 roku oraz wersji 2.0 TDI PD 170KM (BMR) do 2007 roku.

Błędnie uważa się, że piezo-pompowtryskiwacze firmy Siemens są one nienaprawialne! Mit powielany na wielu forach internetowych jest nieprawdziwy, a koszt regeneracji jednego piezo-pompowtryskiwacza to ok. 250zł. Poza tym, problematyczne piezo-pompowtryskiwacze Siemensa były także w silniku 2.0 TDI PD o mocy 140KM.

Common Rail nie od razu stał się lepszym od pompowtryskiwaczy

Warto pamiętać, że szumnie powielana wyższość Common Rail nad pompowtryskiwaczami nie jest prawdziwa w 100%. Pompowtryskiwacze już w 2000 roku oferowały ciśnienie wtrysku na poziomie 2000 barów, a CR I-generacji zaledwie 1350 barów. CR II pozwalał osiągnąć 1600 barów. Tak naprawdę, nie uwzględniając współpracy z filtrem DPF czy norm czystości spalin, pompowtryskiwacze mogły zostać uznane w pełni za pokonane przez CR w chwili, gdy pojawiła się IV-generacja „wspólnej szyny”. Ta oferuje ciśnienie na poziomie 2000 barów przy znacznie mniejsze emisji szkodliwych substancji, ale silniki z tą techniką dopiero wkraczają na rynek.

reklama

Aktualizacja: 23.10.2013

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nowoczesne układy wtryskowe zapewniają silnikowi wysoką wydajność i osiągi. W zależności od rozwiązania odmienne są jednak koszty eksploatacji danej jednostki napędowej. Fot. Fotolia
Nowoczesne układy wtryskowe zapewniają silnikowi wysoką wydajność i osiągi. W zależności od rozwiązania odmienne są jednak koszty eksploatacji danej jednostki napędowej. Fot. Fotolia

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Arkadiusz Foryś

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »