| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Jak wybrać elastyczne koło pasowe?

Jak wybrać elastyczne koło pasowe?

Według zaleceń, elastyczne koła pasowe powinno być kontrolowane, co ok. 90.000 km i wymieniane bezwzględnie wraz z układem paska wielorowkowego. Doświadczenia mechaników przekonują, że nie warto w tym przypadku zawracać sobie głowy dostępnymi na rynku imitacjami.

Powód, jak to bywa w przypadku części nieoryginalnych, jest prosty. Imitacja koła nie spełnia wymaganych parametrów. Po jego zainstalowaniu niskie tłumienie drgań będzie objawiać się podwyższoną głośnością silnika i wzmożonymi wibracjami, które negatywnie wpłyną na komfort jazdy. Imitacja w sposób widoczny pokazuje niewłaściwe połączenie pomiędzy metalem i elastomerem zauważalne nawet w nieużywanej części.

Zobacz również: Renowacja silnika

Należy pamiętać, że optymalne zwulkanizowanie elastomeru z metalem jest niezbędne dla uzyskania podstawowej funkcji koła pasowego. W przypadku niewłaściwego połączenia dochodzi do zniszczenia koła, a w najgorszym z przypadków do uszkodzenia silnika.

Zobacz również: Jak działa silnik Wankla?

Pasek wielorowkowy napędza alternator, pompę wspomagania kierownicy, pompę wody i inne agregaty o ruchu obrotowym. Jeżeli typowe drgania wału korbowego są przekazane na urządzenia napędzane ruchem obrotowym zwiększa to wyraźnie poziom hałasu, wywoływany przez pracujące urządzenia oraz przenosi wibracje na nadwozie samochodu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Instytut Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy

Doradztwo podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »