| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Jak działa napęd 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowania?

Jak działa napęd 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowania?

Płynne i przewidywalne zachowanie samochodu przy nagłej zmianie przyczepności nawierzchni kierowcy aut z takim napędem okupią wysoką ceną i wyższym zużyciem paliwa.

Centralny mechanizm różnicowy jest podzespołem, który pozwala przekazywać napęd na obie osie, umożliwiając jednocześnie kręcenie się przednich i tylnych kół z innymi prędkościami.

Zobacz również: Jak wymienić drążki kierownicze?

Napęd ze skrzyni biegów zawsze dochodzi do mechanizmu różnicowego i dopiero tam jest dzielony na dwie części. Proporcje rozdzielenia na osie zależne są od konstrukcji centralnego dyferencjału oraz różnic przyczepności przednich i tylnych kół. W tym przypadku mamy do czynienia z dwoma rodzajami mechanizmów: dyferencjałem bez blokowania oraz dyferencjałem z blokowaniem.

Zobacz również: Jak wymienić podkładki pod końcówki wtryskiwaczy?

Ten pierwszy do zabezpieczenia osi przed poślizgiem potrzebuje wykorzystać hamulce, natomiast dyferencjał z blokowaniem - jest on zazwyczaj blokowany samoczynnie lub przez elektronikę. Pozwala to kontrolować poślizg wewnętrzny i przekazywać moment na koła mające największą przyczepność.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dziennik Gazeta Prawna

Największy polski dziennik prawno-gospodarczy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK