| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Jak działa napęd 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowania?

Jak działa napęd 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowania?

Płynne i przewidywalne zachowanie samochodu przy nagłej zmianie przyczepności nawierzchni kierowcy aut z takim napędem okupią wysoką ceną i wyższym zużyciem paliwa.

Centralny mechanizm różnicowy jest podzespołem, który pozwala przekazywać napęd na obie osie, umożliwiając jednocześnie kręcenie się przednich i tylnych kół z innymi prędkościami.

Zobacz również: Jak wymienić drążki kierownicze?

Napęd ze skrzyni biegów zawsze dochodzi do mechanizmu różnicowego i dopiero tam jest dzielony na dwie części. Proporcje rozdzielenia na osie zależne są od konstrukcji centralnego dyferencjału oraz różnic przyczepności przednich i tylnych kół. W tym przypadku mamy do czynienia z dwoma rodzajami mechanizmów: dyferencjałem bez blokowania oraz dyferencjałem z blokowaniem.

Zobacz również: Jak wymienić podkładki pod końcówki wtryskiwaczy?

Ten pierwszy do zabezpieczenia osi przed poślizgiem potrzebuje wykorzystać hamulce, natomiast dyferencjał z blokowaniem - jest on zazwyczaj blokowany samoczynnie lub przez elektronikę. Pozwala to kontrolować poślizg wewnętrzny i przekazywać moment na koła mające największą przyczepność.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Bielińska-Piechota

Ekspert ds. Kadr i Płac

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »