| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Jak regulować napięcie paska w silnikach Opla?

Jak regulować napięcie paska w silnikach Opla?

Wszystko zaczyna się od niepokojących odgłosów, następnie w razie braku reakcji przypora pęka i pasek traci swoje napięcie.

To najczęstszy scenariusz po pewnym czasie użytkowania napinacza w szesnastozaworowych silnikach Opla 1.4, 1.6, 1.8 i 2.0. Niestety brak reakcji kierowcy zazwyczaj prowadzi do uszkodzenia silnika. 

Zobacz również: Opel Omega B: czyszczenie nagrzewnicy

Jak się okazuje, wskaźnik napinacza na zimno, nie wskazuje na oznakowanie i po każdym cyklu spalania uderza o ogranicznik ruchu, powodując dźwięki.
Dlatego specjaliści z General Motors zalecają przestrzeganie specjalnych zaleceń dotyczących regulacji napięcia podczas wymiany paska zębatego.

Zobacz również: Jak wymienić pompę paliwa w Oplu Omega 2.5 TD?

W tym celu należy przekręcić mimośród odwrotnie do ruchu wskazówek zegara (w lewo). Napęd paska trzeba przekręcić ręcznie dwa razy z napiętym maksymalnie napinaczem. Dopiero wtedy można, obracając mimośród w prawo, ustawić napięcie na pozycję „new”. Jest to niezbędna czynność, by prawidłowo „ułożyć” pasek zębaty.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Odzyskaj.info

Odszkodowania i wypadki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »