| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Jak dobrze wybrać koło pasowe?

Jak dobrze wybrać koło pasowe?

Przy wyborze koła pasowego należy kierować się technologią stosowaną przez producenta pojazdu. W tym przypadku nie warto oszczędzać na zakupie tańszych kół metalowych.

Najważniejsze jest, aby wewnętrzna struktura koła pasowego odpowiednio rozkładała powstające drgania silnika – tylko tak może je wyrównać i zapobiec przenoszeniu drgań na układ napędu pasowego. Należy pamiętać, że koło zapewnia łatwą i skuteczną izolację wibracji, ponieważ piasta oddzielona jest poprzez elastomer od pierścienia koła pasowego. Stosowane głównie w silnikach wysokoprężnych z tłumikami drgań izolują wysokie drgania obrotowe bezpośrednio na wale korbowym i znacząco odciążają pasek napędowy oraz pozostałe elementy układu od dynamicznych obciążeń.

Zobacz również: Jak wymienić uszczelkę wału korbowego w Mercedesie W202?

Najczęściej stosowanymi konstrukcjami są koła pasowe i koła pasowe dwumasowe z tłumikami drgań skrętnych.
Wielowarstwowa budowa koła pasowego z tłumikiem drgań z dwoma warstwami elastomeru i użyciem łożyska ślizgowego gwarantują sprawną pracę układu napędowego. 

Zobacz również: Jak często należy dokonywać przeglądu technicznego samochodu?

Należy uważać, na dostępne na rynku coraz tańsze, metalowe koła. Nie trzeba być ekspertem, aby na pierwszy rzut oka dostrzec różnicę. Nawet, jeśli te masywne koła pasowe mają pozorne zalety w cenie i żywotności, skutki dla innych elementów układu napędowego są nieprzewidywalne. Spowoduje to uszkodzenie tych elementów, ponieważ są one narażone na większe wibracje i zużycie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Monika Białobrzewska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »