| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Myć silnik, czy nie myć – oto jest pytanie?

Myć silnik, czy nie myć – oto jest pytanie?

Czystość silnika to dla wielu osób powód do zadowolenia. Przesadna troska o czystość naszego samochodu może sprawić, że po myciu silnika mogą pojawić się usterki łożysk alternatora, pompy wodnej, wspomagania kierownicy lub napinaczy pasków.

Czy warto myć silnik auta?

Powód jest bardzo prosty – woda, a prawdopodobieństwo usterek jest większe w starszych silnikach z dużym przebiegiem. O ile nadwozie samochodu z wodą radzi sobie bardzo dobrze, to naszpikowane elektroniką samochody dużo mniej. Co ciekawe, producenci nie zawsze ostrzegają przed tym zabiegiem. Więcej rozsądku mają pracownicy ASO, którzy ostrzegają „czyścioszków”, przed utratą gwarancji. Nasuwa się pytanie skąd w ogóle pomysł, żeby zabierać się za mycie części samochodu, która nie jest bezpośrednio narażona na zmienne warunki atmosferyczne?

Oczywiście niekiedy silnik wymaga gruntownego mycia. Przyczyną mogą być wycieki oleju lub ostra jazda w terenie. Jednak wtedy warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach mycia:

1. Należy wykonywać je ostrożnie i bez użycia myjki ciśnieniowej (duże ryzyko uszkodzeń wielu elementów)
2. Myjemy wyłącznie przy użyciu specjalnego środka do mycia silników i postępujemy według instrukcji
3. Omijamy połączenia elektryczne i układ zapłonowy (w wyniku zalania może dojść do unieruchomienia silnika)
4. Przed wodą zabezpieczamy komputer oraz syrenę alarmu
5. Unikamy wylewania dużych ilości wody w okolicach wlotu do filtra powietrza (jeśli dostanie się do cylindrów może nastąpić uszkodzenie lub nawet urwanie korbowodu i w efekcie całkowite zniszczenie silnika)

Zobacz również: Czy mycie silnika to konieczność? Jeśli tak, to jak to zrobić?

Pamiętajmy również o tym, że silnik naszego samochodu jest mniej narażony na zabrudzenia, jeżeli w podwoziu znajdują się wszystkie osłony silnika, a nadkola przednich kół są całe i prawidłowo zamocowane.

Zobacz również: Jak wygląda prawidłowa obsługa silnika?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marta Maria Bandzmer

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »