| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama

Napęd i skrzynia biegów

Jak długo należy rozgrzewać silnik?

Aktualizacja: 20.01.2016

Jak długo trzeba rozgrzewać silnik po uruchomieniu? Czy należy od razu ruszyć z miejsca, czy odczekać aż silnik rozgrzeje się do jakiejś temperatury? Badania Instytutu PBS wykonane na zlecenie marki Castrol udowodniły, że 30% kierowców twierdzi, że rozgrzanie silnika trwa 5 minut. Jaka jest prawda? »

Jaki potencjał skrywają najlepsze samochody elektryczne?

Aktualizacja: 17.09.2015

Ogromna moc, duży zasięg, szybkie ładowanie i zerowe spalanie - oto elektryczny samochód jutra, jaki przedstawiło Porsche pod postacią modelu Mission E. Technologia jaką to auto oferuje, wykracza poza dotąd prezentowane standardy. »

W jakim celu ustalane są normy emisji spalin? Jakie korzyści z nich wynikają?

Aktualizacja: 26.06.2015

Normy emisji spalin CO2 dla pojazdów samochodowych, choć budzą sporo kontrowersji, to okazują się mieć racjonalne uzasadnienie swego istnienia. W jakim celu tworzone są normy emisji spalin dla poszczególnych typów pojazdów? »

Jak działa samochód na wodór?

Aktualizacja: 23.06.2015

Napęd wodorowy to przyszłość samochodowej motoryzacji. Najpierw rozpropagowała go Honda w modelu FCX, a teraz do produkcji seryjnej trafiła Toyota Mirai także wyposażona w napęd wodorowy. »

Jak zbudowany jest silnik auta WRC?

Aktualizacja: 13.02.2015

Silnik Volkswagena Polo WRC to niezwykle nowoczesna jednostka napędowa. Lekka, bardzo mocna, o świetnych osiągach. Zobacz jakimi parametrami charakteryzuje się silnik samochodu WRC. »

Polski wynalazek SmogKiller, czy to działa?

Aktualizacja: 09.02.2015

Trzej wynalazcy zamieszkujący okolice Opola skonstruowali urządzenie o nazwie SkogKiller. Jego montaż znacznie ogranicza zużycie paliwa w samochodzie i zwiększa moment obrotowy silnika! »

Jakie mogą być przyczyny spadku mocy silnika?

Aktualizacja: 10.12.2014

Gorsze osiągi auta spowodowane spadkiem mocy silnika mogą mieć wielorakie przyczyny. Czasem o słabszej efektywności silnika decyduje drobna usterka, dlatego warto sprawdzić podstawowe elementy pojazdu. Oto najczęstsze powody pogorszonych osiągów auta. »

Wymiana oleju w manualnej skrzyni biegów

Aktualizacja: 01.12.2014

Skrzynia manualna wbrew obiegowej opinii, wymaga okresowej wymiany jej oleju. Wielu właścicieli aut nie zdaje sobie z tego sprawy, przez co zarówno jakość wybierania poszczególnych przełożeń, jak i sama trwałość przekładni ulegają pogorszeniu. »

Olej w automatycznej skrzyni biegów

Aktualizacja: 01.12.2014

Bardzo często producenci samochodów podają, że olej w automatycznej skrzyni biegów jest niewymienny, dlatego wielu kierowców nie zleca jego wymiany. Jest to poważny błąd i może mieć katastrofalne dla skrzyni skutki. »

Przepalona uszczelka pod głowicą - jakie są objawy i sposoby naprawy?

Aktualizacja: 14.02.2017

Jak sprawdzić czy auto ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą? Jakie są objawy jej niesprawności? Zobacz nasz krótki poradnik na temat uszkodzonej uszczelki pod głowicą. »

Przyczyny falujących obrotów

Aktualizacja: 24.11.2014

Nierówna praca silnika na biegu jałowym czyli na tzw. luzie, może mieć wiele przyczyn. Czy koszty naprawy tej usterki są wysokie? »

Jak działają manualne i automatyczne skrzynie biegów Skody?

Aktualizacja: 13.11.2014

Na rynku dostępne są auta z kilkoma rodzajami skrzyń biegów. Czym się one różnią od siebie? Jak działają? Oto kilka wyjaśnień ze strony przedstawicieli Skody. »

Zapieczone kierownice turbosprężarki - przyczyny

Aktualizacja: 30.10.2014

Problemy z zapiekającymi się kierownicami turbiny, potocznie nazywanymi łopatkami, mają wiele przyczyn. Większość wynika z zaniechań serwisowych samochodu i nieprawidłowej jego eksploatacji. Naprawa uszkodzonej turbosprężarki jest kosztowna. »

Mercedes-Benz zaczyna stosować nowe tłoki w silnikach Diesla

Aktualizacja: 29.08.2014

Mercedes-Benz zdecydował się na zmianę tłoków w silnikach Diesla. Zamiast wykonanych z aluminium, producent będzie stosował tłoki wykonane z wysokowytrzymałej stali nierdzewnej. W połączeniu ze specjalną technologią powlekania gładzi cylindrowych, rozwiązanie ma się przyczynić m.in. do obniżenia zużycia paliwa. »

Ciśnienie wtrysku Common Rail: dlaczego musi być coraz wyższe?

Aktualizacja: 12.08.2014

Każda kolejna generacja silników posiada coraz wyższe ciśnienie wtrysku paliwa Common Rail. Dlaczego? »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Jopek

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »