| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Napęd i skrzynia biegów

Wady i zalety silnika benzynowego i wysokoprężnego

Aktualizacja: 21.09.2011

Każde z rozwiązań ma swoje wady i zalety. Stając dzisiaj przed wyborem samochodu z silnikiem benzynowym lub Diesla, musimy zastanowić się, co dla nas jest najważniejsze. »

Jak działa system VTEC w samochodach Honda? Poradnik

Aktualizacja: 01.10.2013

System V-tec to rozwiązanie stosowane przez markę Honda, będące systemem zmiennych faz rozrządu. Poniżej kilka słów o tym, jak skonstruowany jest ten system i jak działa. »

Jakie są negatywne skutki hamowania silnikiem?

Aktualizacja: 15.03.2012

Hamowanie silnikiem jest w wielu sytuacjach konieczne, zwłaszcza gdy w ten sposób odciąża się hamulce, np. podczas zjazdów po drogach o dużym spadku lub w czasie jazdy z dużym obciążeniem, np. z kompletem pasażerów z bagażami i przyczepą nie posiadającą hamulców. »

Wady i zalety silnika czterosuwowego

Aktualizacja: 21.09.2011

Silnik czterosuwowy to obecnie najpopularniejsza jednostka napędowa dla samochodów osobowych. Podpowiadamy, jak działa taki motor. »

Czym różnią się silniki OHC od OHV i SOHC od DOHC?

Aktualizacja: 21.09.2011

W nowoczesnych silnikach stosowane są różne rozwiązania dotyczące rozrządu, sterującego pracą zaworów wtryskowych i wydechowych. Podpowiadamy, czym różnią się te rozwiązania. »

Jak umyć silnik?

Aktualizacja: 21.09.2011

Wiele modeli aut nie jest wyposażona w obudowę i osłony umożliwiającą utrzymanie silnika w czystości. Dlatego, co jakiś czas, musimy go umyć. »

Pompowtryskiwacze - jak je eksploatować i co zrobić w razie awarii?

Aktualizacja: 25.01.2016

Usterki wtryskiwaczy paliwa nie należą do rzadkości. Brak elementarnej wiedzy z zakresu ich działania i eksploatacji powoduje, że ulegają one często przedwczesnemu zużyciu. Jak zatem dbać o pompowtryskiwacze paliwa? »

Jakie są przyczyny szarpania samochodu przy ruszaniu?

Aktualizacja: 03.07.2014

Płynne ruszanie z miejsca jest punktem honoru u wielu kierowców. Nie zawsze jest ono możliwe. Zdarza się, że samochód zamiast spokojnie się toczyć, szarpie i wydaje z siebie podejrzane głośne, stuki. Dlaczego samochód szarpie przy ruszaniu? »

Jak działają pompowtryskiwacze w silnikach Diesla?

Aktualizacja: 21.09.2011

W niektórych przypadkach wtryskiwacz w silniku o zapłonie samoczynnym, stanowi integralną część pompy wtryskowej, obsługującej tylko jeden cylinder. Zespół taki znany jest pod nazwą pompowtryskiwacz. Jak działają pompowtryskiwacze w silnikach Diesla? »

Jak są zbudowane zawory w wysilonych silnikach?

Aktualizacja: 21.09.2011

Zawory w silnikach samochodowych pracują w bardzo ciężkich warunkach, głównie ze względu na bardzo wysoką temperaturę oraz na dużą częstotliwość udarów mechanicznych, spowodowanych uderzaniem grzybka zaworu w przylgnię. »

Jak działa wtryskiwacz?

Aktualizacja: 21.09.2011

Wtryskiwacze i pompowtryskiwacze zostały wynalezione mniej więcej w tym samym czasie, w którym powstawały pierwsze silniki o zapłonie samoczynnym, czyli wysokoprężne. Od kilkudziesięciu lat są stosowane także w silnikach benzynowych jako alternatywa dla gaźnika. »

Jak rozpoznać spalanie stukowe?

Aktualizacja: 12.12.2011

Spalanie detonacyjne, zwane w technice spalaniem stukowym, jest jednym z ważniejszych powodów poważnych uszkodzeń silnika, dlatego należy mu przeciwdziałać wszelkimi sposobami. Aby było to skuteczne, trzeba poznać przyczyny i objawy zjawiska spalania stukowego. »

Jak rozpoznać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą?

Aktualizacja: 09.01.2015

Jazda z uszkodzoną uszczelką pod głowicą jest niewskazana. Można doprowadzić do jeszcze większych uszkodzeń. Jednak jak sprawdzić czy rzeczywiście mamy uszkodzoną uszczelkę pod głowicą? »

Jak sprawdzić stan rozrządu?

Aktualizacja: 14.12.2011

Kupując samochód bez historii serwisowej ciężko nam ocenić stan rozrządu. Nalepki na obudowie silnika nie zawsze pokazują autentyczny stan. Podpowiemy, jak samemu sprawdzić rozrząd - choć najlepiej jest zawsze, profilaktycznie, rozrząd wymienić. »

Dlaczego dymi silnik?

Aktualizacja: 14.03.2014

Dym jest ubocznym produktem spalania w każdym silniku spalinowym i odpowiednio – w silniku benzynowym będzie składał się głównie z tlenku węgla, a w silniku Diesla z cząstek stałych. Jeśli nasz silnik produkuje zbyt dużo dymu, jest to powód do niepokoju. Podpowiadamy, jaka może być tego przyczyna. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Najda Consulting

Realizacja projektów inwestycyjnych dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »