| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Napęd i skrzynia biegów

Jak praca silnika w warunkach nieustalonych wpływa na jego trwałość?

Aktualizacja: 18.05.2011

Silniki spalinowe są maszynami cieplnymi, czyli takimi, w których ciepło jest zamieniane w pracę. Z tego powodu powinny pracować w ściśle określonej temperaturze, zbliżonej do 85 stopni Celsjusza w przypadku chłodzenia wodnego i mniej więcej 15 do 20 stopni wyższej w przypadku silnika chłodzonego powietrzem. »

Czy nowoczesne silniki trzeba jeszcze docierać?

Aktualizacja: 19.05.2011

Z instrukcji samochodów już blisko 10 lat temu zniknęły zapisy dotyczące docierania nowego silnika. Teoretycznie można zatem od pierwszego przekręcenia kluczyka wykorzystywać pełną jego moc i zakres obrotów. Docieranie – choć jest przeżytkiem – ma jednak nadal swoje uzasadnienie. »

Jak dbać o automatyczną skrzynię biegów?

Aktualizacja: 29.02.2012

Wciąż żywy pozostaje mit, że automatyczne skrzynie biegów bardzo często ulegają awariom. To NIEPRAWDA! Poprawnie obsługiwany, serwisowany i używany automat wystarczy na ponad 300 tysięcy kilometrów! »

Co daje system START-STOP, jak działa, czy to się opłaca?

Aktualizacja: 03.07.2014

System Start-and-Stop najprościej rzecz ujmując ma zatrzymywać silnik za każdym razem gdy auto nie jest w ruchu, czyli na postoju przed światłami albo w korkach. Oto, jak start-stop działa. »

Dlaczego turbodiesle są tak oszczędne?

Aktualizacja: 13.12.2011

Stosowanie zasad ekojazdy, czyli ecodrivingu, daje bardzo wymierne korzyści szczególnie w silnikach diesla z turbodoładowaniem. W przypadku najnowocześniejszych jednostek napędowych spalanie rzędu 4,5 litra ropy na 100 kilometrów jest osiągalne nawet dla średnio zaawansowanego kierowcy! »

Jak działa dogrzewanie silnika i czym różni się od ogrzewania postojowego?

Aktualizacja: 14.12.2011

W samochodach przystosowanych do ciężkich warunków zimowych, między innymi sprowadzanych ze Skandynawii, często spotykamy funkcję dogrzewania silnika. To bardzo przydatna funkcja, która ułatwia rozruch auta w duży mróz. Dogrzewanie to jednak nie to samo, co ogrzewanie postojowe, w Polsce często nazywane też webasto. »

Czy do każdego silnika można zamontować turbosprężarkę albo kompresor?

Aktualizacja: 09.03.2011

Turbodoładowanie lub doładowanie mechaniczne, za pomocą kompresora łopatkowego, poważnie zwiększa moc silnika. Warto jednak wiedzieć, że montaż sprężarki nie wystarczy do podniesienia mocy auta. Przeróbki potrzebne są w układzie paliwowym, oprogramowaniu silnika, układzie smarowania i chłodzenia. »

Jak dbać o silnik turbo - na co uważać, jak dbać o turbinę?

Aktualizacja: 12.12.2011

Silnik z turbodoładowaniem wcale nie musi być bardziej awaryjny niż jednostka bez doładowania. Tajemnica długowieczności silnika turbo tkwi w dobrej i systematycznej jego obsłudze. Warto również pamiętać o znanych od lat słabych punktach jednostek turbo. »

Czy warto kupić droższe świece irydowe?

Aktualizacja: 14.03.2014

Świece zapłonowe mogą mieć elektrodę wykonaną z różnych materiałów. Najtańsze są świece z centralną elektrodą miedzianą lub niklowo-kadmową (Ni-Cd). Droższe są te z platynową lub irydową elektrodą. Czy warto w takie irydowe świece zainwestować? »

Czy odpalanie „na pych” może uszkodzić samochód?

Aktualizacja: 09.03.2011

Rozładowany akumulator skutecznie potrafi unieruchomić każde auto, szczególnie, jeśli nie mamy od kogo pożyczyć prądu. Ale przecież można zawsze spróbować odpalić "na pych"... Otóż nie zawsze! W przypadków niektórych silników może to doprowadzić do poważnej awarii. Metodą "na pych" nie odpalimy również automatu. »

Jak zapobiec zerwaniu się paska rozrządu?

Aktualizacja: 13.01.2012

Trwałość paska rozrządu uzależniona jest od wielu czynników. Teoretycznie powinien on wytrzymać przebieg rzędu 100 tysięcy kilometrów. Należy go jednak co pewien czas sprawdzać. »

Co może popsuć się w rozruszniku?

Aktualizacja: 07.03.2011

Rozrusznik, jak każde urządzenie elektromechaniczne, w skrajnie niskiej temperaturze potrafi nas niemile zaskoczyć. Jakie to mogą być awarie i co robić, żeby na mrozie jak najlepiej korzystać z rozrusznika? »

Dlaczego nie warto dopuszczać do przegrzania silnika?

Aktualizacja: 07.03.2011

Płyn chłodniczy znajduje się pod dużym ciśnieniem, dlatego niewielka nieszczelność układu chłodzenia grozi jego szybką utratą i poważnymi konsekwencjami, jak deformacja głowicy czy urwanie wałków rozrządu. »

Czym skutkuje pęknięcie paska rozrządu?

Aktualizacja: 18.10.2011

Pasek rozrządu jest elementem napędzającym wałek rozrządu, który steruje pracą zaworów. Przenosi napęd na wałek z wału korbowego. Gdy pasek pęknie zawory nie pracują i niemal zawsze dochodzi do uszkodzenia zaworów, tłoków i głowicy. »

Jak działa zautomatyzowana skrzynia biegów?

Aktualizacja: 07.03.2011

Zautomatyzowana przekładnia stanowi połączenie sprawności, charakterystycznej dla mechanicznych skrzyń biegów, z brakiem konieczności ręcznej zmiany przełożeń. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Perfecta

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »