| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama

Napęd i skrzynia biegów

Dlaczego turbodiesle są tak oszczędne?

Aktualizacja: 13.12.2011

Stosowanie zasad ekojazdy, czyli ecodrivingu, daje bardzo wymierne korzyści szczególnie w silnikach diesla z turbodoładowaniem. W przypadku najnowocześniejszych jednostek napędowych spalanie rzędu 4,5 litra ropy na 100 kilometrów jest osiągalne nawet dla średnio zaawansowanego kierowcy! »

Jak działa dogrzewanie silnika i czym różni się od ogrzewania postojowego?

Aktualizacja: 14.12.2011

W samochodach przystosowanych do ciężkich warunków zimowych, między innymi sprowadzanych ze Skandynawii, często spotykamy funkcję dogrzewania silnika. To bardzo przydatna funkcja, która ułatwia rozruch auta w duży mróz. Dogrzewanie to jednak nie to samo, co ogrzewanie postojowe, w Polsce często nazywane też webasto. »

Czy do każdego silnika można zamontować turbosprężarkę albo kompresor?

Aktualizacja: 09.03.2011

Turbodoładowanie lub doładowanie mechaniczne, za pomocą kompresora łopatkowego, poważnie zwiększa moc silnika. Warto jednak wiedzieć, że montaż sprężarki nie wystarczy do podniesienia mocy auta. Przeróbki potrzebne są w układzie paliwowym, oprogramowaniu silnika, układzie smarowania i chłodzenia. »

Jak dbać o silnik turbo - na co uważać, jak dbać o turbinę?

Aktualizacja: 12.12.2011

Silnik z turbodoładowaniem wcale nie musi być bardziej awaryjny niż jednostka bez doładowania. Tajemnica długowieczności silnika turbo tkwi w dobrej i systematycznej jego obsłudze. Warto również pamiętać o znanych od lat słabych punktach jednostek turbo. »

Czy warto kupić droższe świece irydowe?

Aktualizacja: 14.03.2014

Świece zapłonowe mogą mieć elektrodę wykonaną z różnych materiałów. Najtańsze są świece z centralną elektrodą miedzianą lub niklowo-kadmową (Ni-Cd). Droższe są te z platynową lub irydową elektrodą. Czy warto w takie irydowe świece zainwestować? »

Czy odpalanie „na pych” może uszkodzić samochód?

Aktualizacja: 09.03.2011

Rozładowany akumulator skutecznie potrafi unieruchomić każde auto, szczególnie, jeśli nie mamy od kogo pożyczyć prądu. Ale przecież można zawsze spróbować odpalić "na pych"... Otóż nie zawsze! W przypadków niektórych silników może to doprowadzić do poważnej awarii. Metodą "na pych" nie odpalimy również automatu. »

Jak zapobiec zerwaniu się paska rozrządu?

Aktualizacja: 13.01.2012

Trwałość paska rozrządu uzależniona jest od wielu czynników. Teoretycznie powinien on wytrzymać przebieg rzędu 100 tysięcy kilometrów. Należy go jednak co pewien czas sprawdzać. »

Co może popsuć się w rozruszniku?

Aktualizacja: 07.03.2011

Rozrusznik, jak każde urządzenie elektromechaniczne, w skrajnie niskiej temperaturze potrafi nas niemile zaskoczyć. Jakie to mogą być awarie i co robić, żeby na mrozie jak najlepiej korzystać z rozrusznika? »

Dlaczego nie warto dopuszczać do przegrzania silnika?

Aktualizacja: 07.03.2011

Płyn chłodniczy znajduje się pod dużym ciśnieniem, dlatego niewielka nieszczelność układu chłodzenia grozi jego szybką utratą i poważnymi konsekwencjami, jak deformacja głowicy czy urwanie wałków rozrządu. »

Czym skutkuje pęknięcie paska rozrządu?

Aktualizacja: 18.10.2011

Pasek rozrządu jest elementem napędzającym wałek rozrządu, który steruje pracą zaworów. Przenosi napęd na wałek z wału korbowego. Gdy pasek pęknie zawory nie pracują i niemal zawsze dochodzi do uszkodzenia zaworów, tłoków i głowicy. »

Jak działa zautomatyzowana skrzynia biegów?

Aktualizacja: 07.03.2011

Zautomatyzowana przekładnia stanowi połączenie sprawności, charakterystycznej dla mechanicznych skrzyń biegów, z brakiem konieczności ręcznej zmiany przełożeń. »

Jak działa system Start&Stop?

Aktualizacja: 22.11.2011

Badania wykazały, że około 30 procent czasu przemieszczania się w warunkach miejskich spędzamy stojąc. Ponieważ silnik pracuje bez przerwy, spora część paliwa jest marnowana. »

Jakie są najczęstsze usterki silnika?

Aktualizacja: 07.03.2011

Nieprawdą jest, że naprawa silnika jest kosztowna wyłącznie dla posiadaczy starych samochodów. W tych nowoczesnych, zastosowano tak zaawansowane technologie, że ich wymiana lub remont również będzie wymagał głębszego sięgnięcia do portfela. »

Dlaczego auta z silnikami diesla powinny jeździć na długich trasach?

Aktualizacja: 07.03.2011

Nowoczesne samochody z silnikami wysokoprężnymi wymagają dłuższych podróży zwłaszcza w zimie. Inaczej bardzo szybko zużywają się świece żarowe i zapychają się filtry cząstek stałych. »

Czym różni się czujnik indukcyjny od czujnika Halla? Poradnik.

Aktualizacja: 06.04.2011

Aby układ sterujący nowoczesnym silnikiem działał prawidłowo niezbędne jest dostarczenie do niego sygnału prędkości obrotowej oraz aktualnego położenia wału korbowego. Bardziej rozwinięte konstrukcje wymagają również informacji o obrotach i położeniu wałków rozrządu. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Kobyliński

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »