| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Nadwozie > Od czego zależy wygląd nadwozia samochodu?

Od czego zależy wygląd nadwozia samochodu?

Wygląd samochodu często decyduje o jego sukcesie na rynku. Jakie czynniki decydują o wyglądzie auta? Co projektant auta musi uwzględnić tworząc jego projekt?

Szefem działu designu ŠKODY jest Jozef Kabaň, urodzony w 1973 roku stylista ze Słowacji. To on stworzył nowy, wyrazisty język stylistyczny marki, kreujący emocjonujący charakter nowych modeli czeskiej marki.

Funkcjonalność: zewnętrzny kształt samochodu ma bezpośredni związek z formą jego środka. Stylista samochodowy w swojej pracy spotyka się z wieloma czynnikami ograniczającymi swobodę projektowania – ma ograniczony budżet projektu, który limituje zbyt ambitne rozwiązania, musi uwzględnić potrzeby bezpieczeństwa i możliwości realizacji technicznej oraz rozwiązań wnętrza.

Zużycie paliwa: by samochód był oszczędny, musi stawiać mały opór aerodynamiczny, czyli mieć opływowy kształt oraz redukować zawirowania powietrza, wynikające z nieregularnych bądź generujących opór elementów nadwozia. Projekty ŠKODY są tworzone z myślą także o tych czynnikach już od pierwszego etapu realizacji i mają bardzo dobre współczynniki oporu powietrza, nie tracąc nic ze swojej funkcjonalności. O krok dalej w tej efektywności idą wersje GreenLine modeli ŠKODY, w których zastosowano dodatkowe rozwiązania – osłony i spoilery zmniejszające opór aerodynamiczny, a nawet specjalne wzory felg.

Zaawansowana technika i najwyższej jakości materiały doprowadziły ŠKODĘ do wyjątkowego osiągnięcia: wszystkie siedem modeli tej marki zdobyło najwyższą możliwą ocenę bezpieczeństwa – pięć gwiazdek w testach organizacji Euro NCAP.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Turek

Ewa Turek ekspert komunikacji, trener biznesu, mediator. Od 20 lat doradza w świecie biznesu wspierając w rozwoju osobistym i zawodowym. Pracuje z zarządami, managerami, uczelniami, startupami. Pomaga w skutecznej komunikacji na scenie, w pracy, w życiu. Od 1996 roku działa w branży doradztwa personalnego. Pamięta czasy bez internetu i telefonów komórkowych. Technologia się zmienia, pozostaje człowiek. Mówca na konferencji TEDx. Od lat związana z międzynarodową organizacją edukacyjną Toastmasters International gdzie uzyskała najwyższy tytuł - Distinguished Toastmasters. Wicemistrz Polski Toastmasters. Od lat wspiera innych w rozwoju jako mentor, wykładowca, trener. Przedsiębiorca, prowadzi firmę konsultingową Innova Consulting, której hasło przewodnie brzmi – „Świadoma komunikacja – realny wpływ”

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK