REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Masa pojazdu i jej wpływ na emisję CO2 do atmosfery

Niska masa pojazdu pozwala poprawić szereg parametrów auta - prowadzenie, osiągi, spalanie. Fot. Fotolia
Niska masa pojazdu pozwala poprawić szereg parametrów auta - prowadzenie, osiągi, spalanie. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Renault zaprezentowało wyniki badań przedstawiające w jaki sposób masa auta wpływa na zwiększoną emisję CO2 do atmosfery. Jak się okazuje, zbyt duża masa niesie szereg problemów, także tych środowiskowych.

Od co najmniej 50 lat projektanci opracowujący auta zdają sobie sprawę, że zbyt duża masa pojazdu negatywnie wpływa na jego prowadzenie, osiągi i spalanie. Doskonale o tym wiedział Colin Chapman, założyciel zespołu Lotus w Formule 1 z lat 50-tych. Jego motto "Dodanie mocy czyni cię szybszym na prostych. Pozbycie się masy czyni cię szybszym wszędzie”" stało się jego wyróżnikiem w świecie sportów motorowych, a jego hasło stało się myślą przewodnią następnych pokoleń konstruktorów pracujących dla najlepszych koncernów samochodowych świata.

REKLAMA

Niska masa, niska emisja CO2

Eliminacja zbędnych kilogramów stanowi jedno z kluczowych wyzwań w dążeniu do zwiększania efektywności energetycznej pojazdów. Masa jest bowiem głównym czynnikiem decydującym o wielkości emisji CO2 w pojazdach. Zależność między emisją CO2 a masą pojazdu wynosi 1 : 10 000. Inaczej mówiąc obniżenie masy pojazdu o 10 kg powoduje zmniejszenie emisji CO2 o 1 g podczas jego użytkowania.

Zobacz też: Ile waży dodatkowe wyposażenie samochodu?

Tylna klapa z dużą szybą przyklejaną do lekkiej metalowej konstrukcji wsporczej

Dlatego też Renault opracowuje nowe metody projektowania i produkcji aut, stawiając sobie przy tym ambitne zadanie znaczącego obniżenia masy produkowanych modeli.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Specjalna budowa elementu auta ogranicza masę

W dotychczasowych rozwiązaniach szyba była przyklejana do stalowej konstrukcji tylnej klapy (powłoka zewnętrzna + wzmocnienie). Tutaj natomiast dużych rozmiarów szklany panel jest przyklejony do lekkiej metalowej konstrukcji wsporczej. Jest to pierwsza tego typu klapa o tak dużych rozmiarach. Poważnym wyzwaniem było zamocowanie w niej poszczególnych elementów (okablowania, odbojników, logo, spojlera). Zmniejszenie masy w porównaniu do standardowej tylnej klapy wyniosło 2,5 kg.

Rozwiązanie to stosowane jest już we wszystkich nowych modelach Renault (Nowe Clio, Captur).

Źródło: materiały prasowe Renault

tylna klapa Renault
Renault
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA