| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Nadwozie > Reklama na samochodzie - korzyści dla floty

Reklama na samochodzie - korzyści dla floty

Profesjonalnie oklejone folią auto może na siebie zarabiać. Jeśli zamiast interesującego koloru przyozdobione zostanie reklamą firmy będzie ją promowało nawet stojąc w korku. Oto kila porad dotyczących oklejania aut folią reklamową.

Reklama jako lifting nadwozia?

Samochody służbowe nie muszą spełniać wyłącznie funkcji logistycznych. Mogą pełnić rolę narzędzia do kształtowania wizerunku firmy, na dodatek czyniąc to wyjątkowo skutecznie. Będąc stale w ruchu, nieprzerwanie eksplorując nowe miejsca mogą być nośnikiem reklamy o nieograniczonym wręcz potencjale docierania do odbiorców. Warto również zwrócić uwagę na to, że oklejanie aut folią jest pomocne w celu odmłodzenia floty będącej na wyposażeniu firmy. Oznaki wyeksploatowania samochodów negatywnie wpływają na jej postrzegania przez potencjalnych klientów. Zarysowania i otarcia lakieru na karoserii czy wyblakła jego barwa psują nieco wizerunek przedsiębiorstwa. Dzięki folii te drobne mankamenty można skutecznie ukryć.

Reklama na samochodzie - dobry projekt to podstawa

Coraz bardziej popularny car wrapping uchodzi obecnie za jedną z najtańszych i najbardziej skutecznych narzędzi reklamowych. Okleić można wszystkie elementy nadwozia – wraz z dachem, osłonami lusterek oraz zderzakami. Na rynkach zachodnioeuropejskich od dawna jest on uznawany za pewien rodzaj sztuki, a Mistrzostwa w Aplikacjach Samochodowych mają miejsce już także w Polsce. Dla firm – zarówno tych z liczną flotą, jak i posiadających jedynie kilka aut – oznacza to duże pole manewru w komunikacji reklamowej. Pojazdy flotowe stają się nieodłącznym elementem identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Przed specjalistami w zakresie oklejania pojazdów nic nie stoi na przeszkodzie, by niemal każdy ich centymetr zaaranżować jako powierzchnię reklamową. Jak zrobić to tak, by nie popaść w przesadę i nie sięgnąć granic kiczu? Wymogi estetyczne w zdobieniu samochodów nie odbiegają od ogólnych norm. Wygląd może zniewalać, niebanalna oprawa może robić wrażenie, oryginalne akcenty mogą przyciągać wzrok. Ale to schludność, elegancja i umiar wyznaczają styl.

Zobacz też: Oklejanie aut folią - porady

Folia na samochodzie a myjnia

Nawet najciekawszy design nie odwróci uwagi od tego, że auto przez długi czas nie odwiedzało myjni. Brudny, zabłocony pojazd, choćby najlepiej obrandowany, nie będzie dla firmy dobrą wizytówką. Kierowcy sami powinni poczuwać się do utrzymania auta w czystości i regularnie doprowadzać je do porządku. Fleet manager również ma na to wpływ, regulując te kwestie w polityce flotowej. Może on wyznaczyć np. liczbę obowiązkowych wizyt w myjni w ciągu danego okresu. Wywiązywanie się przez kierowców z tego typu zadań łatwo weryfikować z pomocą monitoringu. – Systemy monitorujące służą nie tylko do bieżącego podglądu pozycji kierowców na mapie. Archiwizują one przejazdy i zapisują dane o miejscach postojów. Dzięki temu łatwo sprawdzić, czy kierowca odwiedził w danym terminie wyznaczone miejsca – mówi Dawid Nowicki z formy Neptis S.A., producenta FlotisMobile. Koszty myjni z reguły są pokrywane przez firmę, a przy opłatach można korzystać z kart paliwowych. W niektórych przypadkach jednak, jeśli z auta firmowego pracownik może korzystać prywatnie, zachowanie czystości leży zupełnie w jego zakresie.

Reklama na samochodzie - opłaca się?

Jakkolwiek by oceniać wykorzystanie floty do celów reklamowych, nie da się zaprzeczyć, że spośród wszystkich form komunikacji samochód jest formą najbardziej mobilną. Czy przez to najbardziej skuteczną i rzeczywiście tanią? Analizując jej koszty, warto mieć na uwadze, że za taką reklamę płacimy tylko raz, przy jej kreowaniu – za projekt graficzny i oklejenie aut. Ciąg dalszy jest  w zasadzie darmowy. Reklama, krótko mówiąc, rozprzestrzenia się sama – przy każdej okazji, gdy służbowe auto wyrusza w teren. Nie ma tu opłaty za wydruk ani za dystrybucję, emisję czy publikację w mediach, zamieszczenie na billboardzie czy wyświetlanie jej w sieci. Nie trzeba szukać dróg jej przekazu i specjalnie za nie płacić -  to te same drogi, które i tak na co dzień pokonują flotowcy.

Źródło: materiały prasowe FlotisMobile.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Spółki z Górnej Półki

Blog o spółce z o.o. i S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »