| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Nadwozie > Przegląd szyby czołowej – na co zwrócić uwagę?

Przegląd szyby czołowej – na co zwrócić uwagę?

Dokonując rutynowego przeglądu auta, np. po zimie, kierowcy często zapominają o kluczowym dla bezpieczeństwa elemencie samochodu jakim jest szyba czołowa. Doradzamy na co zwrócić uwagę przygotowując auto do sezonu letniego.

Zima to okres, w którym przednia szyba naszego pojazdu jest szczególnie narażona na różnego rodzaju uszkodzenia. Skrobanie, używanie wycieraczek z niesprawnymi piórami oraz zalegające na drogach piasek i sól nie pozostają bez wpływu na stan szyby czołowej, która po zimie może nie być już tak przejrzysta jak kilka miesięcy wcześniej.

Zobacz też: Jak pozbyć się problemu parujących szyb?

Wszelkie pęknięcia i zarysowania szybko dadzą o sobie znać obniżając komfort jazdy i jednocześnie negatywnie wpływając na bezpieczeństwo. Należy pamiętać, że każdy ubytek lub pęknięcie w tafli szyby obniża jej wytrzymałość, która jest kluczowa dla ochrony kierowcy oraz pasażerów auta. Zniszczona szyba (nie tylko czołowa) może być także w skrajnym przypadku podstawą do wystawienia przez policję mandatu lub zatrzymania dowodu rejestracyjnego. Dlatego tak ważne jest regularne sprawdzanie stanu szyb w naszym aucie, o czym niestety wielu kierowców zapomina.

Przeglądu stanu szyb powinno się dokonywać co roku, po sezonie zimowym lub co 10 tys. kilometrów – radzi Jarosław Kuciński, ekspert NordGlass – można zrobić to we własnym zakresie lub zgłosić się do profesjonalnego serwisu. Taki przegląd specjaliści z naszych punktów wykonują za darmo.

Zobacz też: Czy warto wymienić szybę na nową a jeśli tak, to kiedy to zrobić?

Podejmując się samodzielnie przeglądu szyb warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim należy szybę dokładnie umyć, także od wewnątrz (od tej strony też się brudzi!), a następnie ocenić jej przejrzystość. Jeżeli jest ona niewystarczająca – szyba wydaje się szara, matowa, a dłuższe patrzenie przez nią sprawia dyskomfort – oznacza to, że osiągnęła ona kres swojej użyteczności i wymaga wymiany. Kolejnym krokiem jest dokładna inspekcja powierzchni szyby z zewnątrz. Wszelkie wyraźne zarysowania, a co gorsza ubytki w tafli szkła, powinny być dla nas sygnałem ostrzegawczym, gdyż nawet niewielkie uszkodzenie jej struktury może się szybko powiększyć, chociażby w wyniku drgań nadwozia. Nie należy jednak popadać w panikę, ponieważ małe uszkodzenia, nieprzekraczające 24 mm, można łatwo i szybko naprawić w profesjonalnym serwisie.

Zobacz też: Czy płaskie wycieraczki są lepsze? Jak kupić odpowiednią wycieraczkę?

Oprócz dobrego stanu szyb na bezpieczeństwo oraz komfort jazdy wpływ ma także ich czystość. Dlatego przed wyruszeniem w każdą dłuższą podróż powinno się zadbać, aby szyby były czyste z obu stron, pióra wycieraczek w dobrym stanie, a płyn do spryskiwaczy uzupełniony. Od niedawna można także skorzystać z dobrodziejstw najnowszej technologii – tzw. niewidzialnej wycieraczki, czyli powłoki hydrofobowej, która po nałożeniu na szybę czołową uniemożliwia przyleganie wody oraz zanieczyszczeń do jej powierzchni. W efekcie, podczas jazdy w deszczu z prędkością powyżej 80 km/h można zrezygnować z używania wycieraczek. Nałożenie takiej powłoki to obecnie koszt ok. 50 zł (usługę wykonuje np. NordGlass).

Źródło: NordGlass

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mirosław Siwiński

Radca Prawny nr wpisu WA-9949 Doradca Podatkowy nr wpisu 09923

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »