| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Nadwozie > Jak zamontować matę wygłuszającą pod maskę i na grodzi czołowej samochodu? Czy warto?

Jak zamontować matę wygłuszającą pod maskę i na grodzi czołowej samochodu? Czy warto?

Odgłos pracy silnika można zmniejszyć poprzez wygłuszenia, których producenci w tańszych modelach nie stosują. Czy wystarczy założyć wygłuszenie na maskę? A może warto rozszerzyć zabieg o wygłuszenie grodzi czołowej naszego auta? Jak zamontować matę wygłuszającą?

Maty na masce silnika są obecnie montowane często w samochodach z silnikami diesla. Natomiast producenci w przypadku samochodów klasy średniej, kompaktowej i mniejszych rezygnują z nich w wariantach z silnikami benzynowymi. Stosowanie mat w silnikach wysokoprężnych ma swoje podłoże nie tylko w akustyce (czyli wyciszeniu głośniejszych od benzyniaków diesli), ale także na zapewnieniu silnikowi lepszych warunków pracy w chłodniejszym okresie. Oprócz mat, takie samochody posiadają także dodatkowe osłony pod silnikiem.

Zobacz też: Jak zapobiegać uszkodzeniom silnika, wywołanym zjawiskami kawitacji w cieczy chłodzącej?

Ile kosztuje zamontowanie maty wygłuszającej?

Jeżeli zdecydujemy się na profilowaną matę przeznaczoną do nowszych samochodów, ceny w autoryzowanych stacjach obsługi mogą nas zaskoczyć. Ich rozpiętość jest bardzo duża. W zależności od posiadanej przez nas marki zapłacimy od 100 do nawet 800 zł. Czy taka inwestycja daje realny efekt? Jeżeli nasz samochód już należy do względnie cichych (np. samochód klasy średniej lub kompaktowej), wysokość wydanej kwoty na oryginalną matę może być niewspółmierna do rzeczywistego wyciszenia. Jeżeli jednak zdecydujemy się na jej kupno, nie powinniśmy mieć problemu z montażem. Należy dodatkowo kupić zapinki (za około 20-30 zł). Oczywiście możemy montaż zlecić pracownikowi warsztatu, ale z pewnością poradzimy sobie też sami lub z pomocą drugiej osoby, która matę nam przytrzyma. Całość polega na solidnym umocowaniu zaczepów do otworów w masce.

W przypadku starszych modeli samochodów możemy wyszukać maty, które kosztują sporo mniej – nawet 20-50 zł. Jednak mogą to być maty nieprofilowane, jednowarstwowe, które będą pełnić bardziej rolę estetyczną i ewentualnie zatrzymywać ciepło pochodzące od silnika. Kupując matę sprawdźmy w specyfikacji, czy jest to produkt, na który może stale działać temperatura około 90 st. C lub wyższa w przypadku gdy posiadamy samochód z turbosprężarką. Turbosprężarka znajdująca się w górnej części silnika może powodować topienie się maty nieprzystosowanej do wysokich temperatur.

Czy taka wpinana pod maskę mata wyciszy nasz samochód? Wszystko zależy od grubości maty, którą zakupiliśmy. Przy solidnej macie w starszych samochodach z pewnością dostrzeżemy różnicę stojąc przy aucie. Dźwięk będzie przytłumiony. Natomiast może okazać się, że przy wyższych prędkościach wysokie odgłosy jednostki będą przedostawać się innymi drogami do wnętrza naszego auta (grodź czołową). Jeżeli posiadamy cienką matę podczepianą pod maskę, warto pomyśleć o również wyklejeniu maski dodatkowo matami z filcem APP i warstwą aluminium.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Józef Edmund Nowicki

CONEXIS Kancelaria Zamówień Publicznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »