| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Nadwozie > Jak zamontować matę wygłuszającą pod maskę i na grodzi czołowej samochodu? Czy warto?

Jak zamontować matę wygłuszającą pod maskę i na grodzi czołowej samochodu? Czy warto?

Odgłos pracy silnika można zmniejszyć poprzez wygłuszenia, których producenci w tańszych modelach nie stosują. Czy wystarczy założyć wygłuszenie na maskę? A może warto rozszerzyć zabieg o wygłuszenie grodzi czołowej naszego auta? Jak zamontować matę wygłuszającą?

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Wygłuszenie grodzi czołowej – większy efekt

Jeżeli chcemy zwiększyć akustyczny komfort jazdy samochodem, zainteresujmy się zainstalowaniem mat wygłuszających na grodzi czołowej samochodu. Takie maty najlepiej wykleić z obu stron. Wpierw najlepiej zacząć od strony silnika, co zablokuje bezpośrednie rozchodzenie się dźwięków po stali, z której wykonana jest grodź. Problemem jednak będzie bardzo trudny dostęp do niej – zwłaszcza w nowszych modelach aut. Na rynku dostępne są maty bitumiczne lub polimerowe z warstwą izolującego ciepło aluminium. Maty bitumiczne posiadają nieco gorsze właściwości do pracy w wysokiej temperaturze (pow 90st). Znane są przypadki wytapiania się warstwy bitumicznej w miejscach zlokalizowanych najbliżej układu wydechowego. Niektóre miejsca możemy zostawić niewyklejone, jeżeli bierzemy pod uwagę także wyklejanie grodzi czołowej od wewnątrz.

Zobacz też: Jak często hydrofobizować szyby?

Jak się za to zabrać?

Maty bitumiczne powinny być klejone w podwyższonej temperaturze. Są wtedy bardziej elastyczne i mają lepsze właściwości przylepne. Przed zamontowaniem dobrze jest odtłuścić powierzchnie na które maty będziemy przyklejać. Do pracy będzie potrzebna także suszarka lub opalarka. Ewentualnie w gorący dzień możemy pozostawić je do nagrzania na słońcu. W miarę możliwości wyścielamy grodź całymi płatami, zwykle 50x50, a miejsca trudno dostępne mniejszymi kawałkami.

Jeżeli chcemy zastosować maty także we wnętrzu, musimy nastawić się na jeszcze bardziej czasochłonną pracę. Konieczne będzie zdjęcie części wykładzin samochodu. Przy tej operacji sprawdźmy stan zaczepów, bo może okazać się, że część z nich po prostu pękła. Do wyścielenia wnętrza zazwyczaj stosowane są maty bitumiczne lub polimerowe „twarde”. Czyli bez filcu. Uważać należy także przy pedałach, ponieważ może skrócić się ich skok – będzie to podobny efekt, jak w przypadku podsunięcia się do góry dywanika. Co może skutkować na przykład szybszym zużyciem sprzęgła.

Koszty materiału mogą zamknąć się w 150 zł, natomiast jeżeli wygłuszanie zlecimy warsztatowi, za robociznę możemy zapłacić nawet dwu- trzykrotnie więcej.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Maria Sieńko

Nowe Horyzonty®-Szkolenia dla Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »