| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > LPG > Jaki zbiornik LPG wybrać do samochodu?

Jaki zbiornik LPG wybrać do samochodu?

Decydując się na samochód, bierzemy pod uwagę jego markę, gabaryty, funkcjonalność, silnik, wyposażenie, kolor. Do samochodu możemy też zamontować instalację gazową LPG. Jak się okazuje, kryteriów wyboru zbiornika gazowego jest równie dużo co samochodu.

Od czegoś trzeba zacząć, a na początek opowieści najlepiej nadaje się informacja porządkująca, że instalacja gazowa do samochodu dzieli się na przód i tył. Ten podział oznacza, że część elementów umiejscowiona jest z przodu samochodu, a część z tyłu. Zbiornik przyporządkowany jest do tyłu.

Zobacz też: Rodzaje zbiorników LPG

Rola zbiornika w instalacji LPG

Zbiornik magazynuje LPG, czyli mieszaninę propanu i butanu, służącą do zasilania silników. W zależności od wielkości silnika, ewentualnego spalania, zasięgu na jednym zbiorniku gazu, a także preferencji użytkowników, stosuje się zbiorniki LPG różnego typu i wielkości. A jest w czym wybierać. Zbiorniki toroidalne, czyli okrągłe, mieszczą się z reguły pod podłogą bagażnika, w miejscu koła zapasowego lub pod podwoziem. Zbiorniki cylindryczne, czyli w kształcie walca, zajmują część bagażnika. Mogą być w wersji leżącej lub stojącej. Są jeszcze zbiorniki dużej pojemności, czyli LC (ang. large capacity), ale należy je rozpatrywać jako ciekawostkę, gdyż są przeznaczone do samochodów ciężarowych.

Zobacz też: Czy instalacje LPG pogarszają osiągi samochodu?

Technologia w konstrukcji zbiorników LPG

Typ zbiornika to nie wszystko. Samochody projektowane są w taki sposób, by ważyły jak najmniej, a przy tym oferowały jak najwięcej użytecznej przestrzeni w środku dla pasażerów i dla bagaży oraz zapewniały jak najdłuższy zasięg na jednym tankowaniu. Dodajmy do tego, że coraz bardziej wymagające są normy czystości spalin. Zbiorniki gazowe nie mogą zatem pozostawać w tyle za rozwojem motoryzacji. Stają się lżejsze i cieńsze. Za przykład niech posłuży zbiornik toroidalny LPG trzydennicowy Hit opracowany przez Elpigaz. Obniżono  jego masę o 20-30 proc. w porównaniu do innych rynkowych produktów. W efekcie udało się ograniczyć zarówno zużycie paliwa jak i poziom CO2. Ponad pół wieku tradycji Elpigazu w produkcji zbiorników, zaawansowanie technologiczne, inwestycje w prace badawczo-rozwojowe, patenty, dopracowanie detali mają przełożenie na jakość. Jeśli czujemy się pewnie w samochodzie benzynowym lub dieslu, w których zbiornik jest wykonany z tworzywa, to równie pewnie możemy się czuć w samochodzie z instalacją LPG, w którym zbiornik jest wykonany ze stali.  Każdy autoryzowany zakład montażu posiada odpowiedni certyfikat uprawniający do montażu instalacji LPG wydawany przez producentów i dostawców instalacji. Dodatkowo Elpigaz wymaga odbycia odpowiednich szkoleń, aby zapewnić spełnianie rygorystycznych wymagań stawianych samochodom z instalacjami gazowymi, w tym  zgodności montażu z przepisami krajowymi i europejskimi.

Kolor na życzenie

Na życzenie można zamontować zbiornik w wybranym kolorze. Dla poprawy samopoczucia mogą przyjąć taką barwę, jaka odpowiada nam najbardziej. To od nas zależy, czy będą tworzyć spójny zestaw kolorystyczny z kolorem lakieru samochodu, sukienki czy nawet lakieru do paznokci.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krystian Marczak

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »