REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

O czym warto wiedzieć przed montażem instalacji gazowej

 ELPIGAZ
ELPIGAZ jest czołowym producentem i dostawcą nowoczesnych rozwiązań dla motoryzacji w zakresie gazowych układów zasilania pojazdów, zbiorników LPG i ciśnieniowych zbiorników powietrza.
O czym warto wiedzieć przed montażem instalacji gazowej.
O czym warto wiedzieć przed montażem instalacji gazowej.
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki postępowi technologicznemu, instalacje LPG montować w samochodach wszystkich klas, bez negatywnego wpływu na ich osiągi. Na co zwrócić uwagę przed montażem instalacji gazowej w samochodzie?

Zanim zamontujesz instalację gazową do samochodu:

  1. Sprawdź, czy to się opłaca – istnieją narzędzia pozwalające obliczyć opłacalność montażu instalacji LPG, np. na stronie https://mojafirma.infor.pl/moto/kalkulatory/26,kalkulator-lpg.html.
  2. Zastanów się, jak wykorzystujesz samochód – omów z montażystą, gdzie byłoby Ci najwygodniej zainstalować zbiornik i jaki ma być.
  3. Wybierz certyfikowany warsztat (wykaz na stronie Instytutu Transportu Samochodowego), posiadający potwierdzenie zaliczenia szkolenia na montaż oferowanej instalacji, wystawione w ciągu ostatnich 12 miesięcy na pracowników, którzy są zatrudnieni i zajmują się montażem. Polskie przepisy wymagają ,aby montaż był dokonywany przez firmę posiadającą stosowną homologację lub należącą do sieci dilerskiej właściciela homologacji. Homologacja na sposób montażu instalacji przystosowującej pojazdy do zasilania gazowego, udzielana jest przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Każda firma posiada indywidualny numer homologacji.
  4. Nie oszczędzaj na instalacji gazowej – zapytaj eksperta o dobór instalacji dopasowanej do Twojego samochodu. Cena to nie jedyny czynnik. Zakład montujący powinien zadbać o to, abyś mógł przez wiele lat cieszyć się z niezawodności instalacji gazowej.
  5. Sprawdź, jak montażyści zaopatrują się w instalacje gazowe dla samochodów – w Polsce zakłady montujące instalacje gazowe zaopatrują się w urządzenia w dwojaki sposób
    1.  Kupują kompletne instalacje jednego, określonego producenta (markowe);
    2.  Samodzielnie kompletują instalację gazową. Kupują poszczególne elementy u różnych dostawców. Oczywiście, otrzymują od każdego dostawcy gwarancję na poszczególne elementy. Niemniej nie ma dostawcy technologii i nikt nigdy nie weźmie odpowiedzialności za prawidłowe funkcjonowanie instalacji jako całości (po zamontowaniu w samochodzie).

Zobacz też: Jaką instalację gazową LPG wybrać?

REKLAMA

Przeglądając oferty warsztatów montujących instalacje LPG zwróć uwagę na:

Korzystniejsze jest wybranie kompletacji instalacji gazowych jednego producenta (markowych). Ich dostawcy oferują firmowe kompletacje wraz z technologią montażu dla określonego typu auta, opracowaną przez specjalistów w branży. Decydując się na firmową instalację gazową, uzyskuje się pewność wyboru najbardziej dopracowanego i niezawodnego rozwiązania, jakie dostępne jest aktualnie na rynku. Zakład otrzymuje gwarancję na prawidłowe funkcjonowanie kompletnej instalacji gazowej po zamontowaniu w samochodzie.

  1. Zakres i warunki gwarancji dla instalacji gazowych – przed zakupem instalacji gazowej w danym zakładzie warto zapoznać się z warunkami gwarancji. W zależności od zakładu, mogą być różne nawet dla tych samych towarów czy usług.
  2. Sprawdź, czy w samochodzie jest zamontowana kompletna instalacja gazowa jednego producenta (markowa) – na poszczególnych elementach instalacji gazowej znajduje się nazwa firmy (producenta):
    1.  Elementy pod maską:
      1.  Reduktor-parownik;
      2.  Elektronika (układy sterujące);
      3.  Wtryskiwacze.
    2.  Elementy w bagażniku lub pod podwoziem:
      1.  Zbiornik na gaz;
      2.  Wyposażenie zbiornika (zawór lub wielozawór).
    3.  Elementy dostępne z zewnątrz:
      1.  Wlew gazu.

Zobacz też: LPG - z czego się składa i jakie ma właściwości?

Wszystkie elementy instalacji gazowej wymienione wyżej wymagają homologacji na zgodność z regulaminem EKG ONZ R67.01 – dla instalacji LPG (na propan-butan).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA