| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > LPG > Autokalibracja w systemach gazodieslowych?

Autokalibracja w systemach gazodieslowych?

Znaczna część użytkowników samochodów z silnikiem Diesla zasilanym gazem, zwraca uwagę na kłopot z manualną kalibracją. Pojawiają się już systemy z autokalibracją.

Według zapewnień CARGAZ Bis z Poznania, producenta systemu podwójnego zasilania Solaris Diesel, firma opatentowała rozwiązanie pod nazwą Solaris Diesel Dual Fuel, które według zapewnień producenta, stało się odpowiedzią na istotne błędy w systemie gazodiesla.

Zobacz też: Uruchamianie silnika na gazie

Problemy Diesli z instalacjami gazowymi

Wielu właścicieli samochodów  z silnikami wysokoprężnymi i zasilaniem gazowym wskazywało, że manualna kalibracja to główny minus systemów gazodieslowych. To jednak tylko szczyt góry błędów, z jakimi każdego dnia spotykają się posiadacze podwójnego zasilania.

Zobacz też: Montaż instalacji LPG - czy warto?

Autokalibracja rozwiązaniem problemów właścicieli silników Diesla zasilanych LPG?

Wielu specjalistów montujących systemy gazodieslowe bazuje na „wyczuciu”. Regulacja systemu jest zależna od wielu czynników, m.in. czy podczas testów był przewożony ładunek, obciążenia silnika lub umiejętności kierowców. Koniecznością bywa także dojazd do warsztatu w celu skalibrowania systemu. – Problem dotychczas był skomplikowany. W Solaris Diesel Dual Fuel został opracowany system automatycznego dopasowywania się diesla i LPG, czyli autokalibracja. Stanowi to patent naszej firmy. – mówi Henryk Rewers, przedstawiciel firmy CARGAZ Bis. Jak dodaje, system zapisuje parametry pracy silnika na dieslu i oblicza dawki dla gazu, na który się następnie przełącza. Kolejnym rozwiązaniem, niespotykanym w istniejących instalacjach, a zastosowanym w Solaris Diesel Dual Fuel, jest autoadaptacja systemu. Autoadaptacja polega na ciągłej samoregulacji. Do tej pory wszystkie istniejące na rynku instalacje wymagają kalibracji manualnej.

Zobacz też: Instalacja wtrysku gazu w fazie ciekłej - zalety, wady i cena

Nowoczesna instalacja pozwala na zdalną kontrolę stanu ON i LPG

Innym błędem, który notorycznie irytował właścicieli gazodiesli, był brak możliwości monitorowania wyników pracy i ekonomii pojazdu. To szczególny zwrot poznańskiej marki w kierunku właścicieli wielkich flot. Choć nadal to temat tabu, wielu kierowców pozwalało sobie na manipulacje związane z ilością zużytego paliwa. Henryk Rewers deklaruje, że to proceder, który odbywa się na masową skalę, a wielu właścicieli flot wciąż zastanawia się, jak skutecznie kontrolować to zjawisko. W przypadku produktu Solaris Diesel Dual Fuel możliwe jest nadzorowanie w czasie rzeczywistym, za pomocą przeglądarki internetowej, stanu paliw (ON i LPG), wybranych parametrów instalacji, pozycji pojazdu czy zdalne diagnozowanie i ustawianie systemu. Wszystkie te informacje są archiwizowane i dostępne w każdej chwili w postaci precyzyjnych raportów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radców Prawnych R. Ptak i Wspólnicy sp.k.

Obsługa prawna przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »