| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > LPG > Czym różni się świeca zapłonowa przeznaczona do silników z instalacją LPG od zwykłej?

Czym różni się świeca zapłonowa przeznaczona do silników z instalacją LPG od zwykłej?

W przypadku silników zasilanych gazem LPG układ wtryskowy jest znacznie bardziej obciążony, niż w silnikach zasilanych benzyną. Jak wybrać właściwe świece zapłonowe do silników zasilanych LPG?

Instalatorzy sekwencyjnych układów zasilania gazem LPG zalecają wymiany świec zapłonowych dwa razy częściej niż w przypadku tych samych silników zasilanych benzyną. Producenci świec żarowych nie mogli pozostać obojętni na wzrost popularności takich układów zasilania i stworzyli specjalne produkty, które stosuje się do układów zapłonowych silników przystosowanych do pracy na gazie LPG.

W przypadku doboru świec zapłonowych warto zaufać opinii specjalistów, którzy trudnią się instalowanie układów gazowych w autach. Mają oni doświadczenie z silnikami, w których stosuje się różne elementy układu zapłonowego i na podstawie obserwacji mogę doradzić, które świece są godne polecenia.

Zobacz też: Niemieccy offroaderzy pokochali Isuzu D-Max

Nie zawsze zalecają oni stosowanie świec zapłonowych specjalnie przeznaczonych do silników z układem LPG. W niektórych przypadkach wystarczą standardowe świece, których przerwa pomiędzy elektrodami zostanie zmniejszona.

Doświadczeni gazownicy zalecają także stosowanie świeć o innej wartości cieplnej niż te zalecane przez producentów do silników zasilanych benzyną. Odradzają natomiast stosowanie świec wieloelektrodowych.

Spalanie gazu LPG przebiega w wyższej temperaturze niż w przypadku benzyny, dlatego świeca zapłonowa potrzebuje większego napięcia do wytworzenia iskry. Sama konstrukcja świecy przeznaczonej do układów zasilania LPG nieco różni się od świecy, którą stosuje się w przypadku zwykłych benzyniaków.

Kolejną różnicą po większym napięciu wymaganym do wytworzenia iskry jest fabrycznie ustawiona mniejsza przerwa pomiędzy elektrodami, niż ma to miejsce w przypadku świec zapłonowych do silników benzynowych.

Zobacz też: Polska motoryzacja: rynek samochodów maleje, a rynek części rośnie

Korpus świecy i elektrody zbudowane są także z bardziej wytrzymałych materiałów.

Te różnice w budowie powodują dużą różnicę w cenie świec przeznaczonych do silników zasilanych LPG, w porównaniu do świec zapłonowych przeznaczonych do silników benzynowych.

Jednak nawet jeśli ktoś zdecyduje się na używanie takich świec, równie często należy kontrolować ich stan i niezwłocznie wymieniać w przypadku zużycia. Zaniedbanie tego podzespołu może w skrajnym przypadku spowodować zniszczenie silnika.

Prawidłowo pracująca świeca zapłonowa nabiera rudawo-brązowego koloru wokół elektrody. Jednak nawet jeśli świeca ma prawidłowy kolor, należy ją wymieniać zgodnie z zaleceniami instalatorów układów gazowych.

Zobacz też: Historia motoryzacji: Volkswagena California kończy 25 lat

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Pazik

Doradca podatkowy Dyrektor Oddziału Wielkopolskiego Instytutu Studiów Podatkowych w Poznaniu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »