| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > LPG > Typowe usterki związane z instalacją LPG

Typowe usterki związane z instalacją LPG

Instalacje LPG starszego typu są podatne na typowe usterki, które generują dodatkowe koszty eksploatacji. Ponadto są przyczyną szybszego zużywania się niektórych podzespołów.

Instalacje LPG, zwłaszcza te starszego typu, które nie wymagały większych nakładów finansowych umożliwiały zaoszczędzenie sporych sum na eksploatacji samochodu. Chodzi głównie o zakup paliwa, bo różnica w cenie litra LPG i litra tradycyjnego płynnego paliwa jest wciąż ogromna. Na rynku samochodów używanych jest wiele ofert pojazdów wyposażonych w instalację LPG starszego typu. Są to oferty cieszące się sporym zainteresowaniem właśnie ze względu na kuszące oszczędności. Nie mniej należy pamiętać, że eksploatacja samochodu zasilanego LPG wiąże się z dodatkowymi kosztami wynikającymi z usterek instalacji i szybszego zużycia niektórych podzespołów.

Zobacz też: Instalacja LPG: fakty i mity

Typowe usterki związane z instalacją LPG - usterki w samochodzie

Do typowych usterek wynikających z eksploatacji samochodu na LPG (z instalacją starszego typu) bez wątpienia należy zaliczyć szybsze zużycie przewodów zapłonowych oraz świec zapłonowych. Jest to wynikiem tego, że układ zapłonowy jest poddany większym obciążeniom. Ponadto potencjalnie może dojść do uszkodzenia głowicy silnika, bo mieszanka ma wyższą temperaturę spalania. Nierzadko, zwłaszcza w przypadku instalacji starszego typu zdarzają się usterki pomp paliwa i układu elektronicznego jednostki napędowej.

Zobacz też: Jakie silniki dobrze znoszą gaz?

Typowe usterki związane z instalacją LPG - usterki instalacji LPG

Instalacja LPG jest zbudowana z szeregu podzespołów, które ulegają  naturalnemu zużyciu i wymagają stosunkowo częstej wymiany. Jedną z typowych usterek instalacji LPG, która objawia się z kłopotami z pracą jednostki napędowej podczas zasilania LPG jest zabrudzony filtr gazu. Należy go wymieniać średnio co 10 tys. km.

Drugim kluczowym dla poprawnego działania instalacji elementem jest parownik, który trzeba regenerować/regulować/wymieniać co kilkadziesiąt tys. km. Ponadto same wtryskiwacze gazu również co jakiś czas kwalifikują się do wymiany.

Wiele usterek instalacji LPG i problemów z eksploatacją samochodu zasilanego LPG jest wynikiem niedokładnego montażu. Instalacja założona z należytą starannością nie powinna przysparzać wielu problemów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Robert Augustyn

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »