REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Silniki TSI współpracują tyko z najdroższą instalacją gazu LPG - LPdi. Jej koszt to ok. 2000 Euro.
Silniki TSI współpracują tyko z najdroższą instalacją gazu LPG - LPdi. Jej koszt to ok. 2000 Euro.

REKLAMA

REKLAMA

Golf VI generacji to model, w którym paleta jednostek napędowych zdominowana jest przez silniki wyposażone w bezpośredni wtrysk benzyny. Rozwiązanie to ma wiele zalet, ale też jedną poważną wadę – problem z montażem instalacji LPG. Który z silników Golfa VI najlepiej pracuje na alternatywny paliwie?

Zakup danego modelu samochodu podyktowany jest albo chwilowym zauroczeniem, albo przemyślaną decyzją. W tym drugim przypadku wiele osób rozważa ograniczenie wydatków na eksploatację auta m.in. poprzez montaż instalacji LPG.

REKLAMA

W przypadku Golfa VI generacji właściwie każdy silnik można zmodyfikować tak, aby pracował na LPG. Różnica między nimi dotyczy przede wszystkim rodzaju instalacji LPG a tym samym i kosztów.

Zobacz też: Ile samochodów z LPG jeździ po Polskich drogach?

Paleta jednostek benzynowych stosowanych w VW Golfie VI, obejmuje 10 silników:

wersja oznaczenie moc turbo/kompresor 0-100km/h [s] V-max [km/h] spalanie śr. [l]
1.4 CGGA 80 nie 13,9 172 6,4
1.6 BSE/BSF/CCSA 102 nie 11,3 188 7,1
1.6 BiFuel CHGA 102 nie 12,1(LPG)/11,9 149/169 9,2(LPG)
1.2 TSI CBZB 105 tak/nie 10,6 190 5,7
1.4 TSI CAXA 122 tak/tak 9,5 200 6,2
1.4 TSI CAVD 160 tak/tak 8 220 6,3
1.8 TSI CDAA 160 tak/nie 8 220 6,8
2.0 TSI GTI CCZA 210 tak/nie 6,9 240 7,3
2.0 TSI GTI 35 CDL 235 tak/nie 6,6 247 8,1
2.0 TSI R CDLF (EA113) 270 tak/nie 5,7 250 8,5

Prosty silnik to i prosta eksploatacja

Poszukując Golfa VI z myślą o przystosowaniu go do zasilania gazem LPG najlepiej wybrać wersję z silnikiem 1.6 BiFuel z fabrycznie montowaną instalacją LPG. Jeśli w danej chwili podaż aut w tej odmianie jest niska, warto poszukać Golfa z silnikiem 1.6 8V 102KM, który jest praktycznie identyczny jak w wersji BiFuel i bardzo dobrze pracuje na gazie. Nie ma też większych problemów z silnikiem 1.4 16V 80KM (CGGA) choć przy przebiegach powyżej 150 tys. km mogą być problemy z gniazdami zaworów w głowicy. Nie ma jednak problemu z zakupem nowej bądź używanej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Regeneracja głowicy silnika zasilanego gazem LPG

LPG a silniki TSI

Zupełnie inaczej wygląda sprawa montażu instalacji LPG w silnikach TSI. Wyposażone są one w bezpośredni wtrysk benzyny a to oznacza, że w grę wchodzi tylko instalacja wtrysku gazu w fazie ciekłej. Rozwiązanie to oferuje właściwie tylko jedna firma w Europie a koszt jej montażu wynosi 2000 Euro. Cena jest identyczna w przypadku wszystkich silników TSI stosowanych w Golfie. O tym jak te jednostki sprawują się na alternatywnym paliwie ciężko coś więcej powiedzieć, z uwagi na bardzo małe zainteresowanie ze strony klientów tym rozwiązaniem. Poprosiliśmy o komentarz  w tej sprawie dwóch właścicieli dużych zakładów instalujących tego typu rozwiązanie w silnikach TSI. Stwierdzili oni jednoznacznie, że liczbę klientów, którzy zdecydowali się na montaż instalacji gazu w fazie ciekłej do aut z silnikiem TSI, mogą policzyć na palcach obu rąk. Przyczyna tkwi zarówno w wysokiej cenie, jak i krótkim, bo jednorocznym, okresie od kiedy jest ona dostępna na rynku.

Zobacz też: Auto na gaz LPG – jak przygotować się do zimy?

Podsumowując, jeśli zależy nam na posiadaniu Golfa VI z instalacją LPG najlepiej poszukać egzemplarza z silnikiem 1.6 BiFuel lub 1.6 8V 102KM. W przypadku jednostek TSI droga instalacja może mieć uzasadnieni ekonomiczne jeśli pokonujemy spore dystanse w ciągu roku. Przy obecnej cenie gazu LPG instalacja LPG zwróci się w przypadku silnika 1.4 TSI po prawie 50 tys. km przy założeniu, że z silnikiem jest wszystko w porządku i nie ulegnie awarii.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    REKLAMA

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    REKLAMA