| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > LPG > Subaru Legacy IV z LPG

Subaru Legacy IV z LPG

Instalacja gazu LPG w Subaru to dla wielu miłośników japońskiej marki czysta profanacja. Poza tym, nie brakuje także głosów krytyki dotyczących negatywnego wpływu LPG na trwałość silników Subaru. Jak w praktyce spisują się silniki Subaru Legacy IV zasilane gazem LPG?

Subaru Legacy IV generacji to samochód bardzo ceniony na rynku pojazdów używanych. Dynamiczna stylistyka, nadwozie typu sedan lub kombi, wysoka niezawodność, stały napęd na cztery koła i dynamiczne silniki, to mocne strony japońskiego auta. Zaawansowane rozwiązania w układzie przeniesienia napędu, duża masa pojazdu i wysoka moc jednostek napędowych, wpływają wyraźnie na wysokie zużycie paliwa w Legacy. Rosnące ceny paliw powodują, że nawet wierni miłośnicy japońskiej marki, poszukują rozwiązania tego problemu w instalacji gazu LPG.

LPG w Subaru z silnikiem SOHC

Warto zauważyć, że praktycznie wszystkie silniki benzynowe stosowane w Subaru Legacy IV-generacji, dobrze współpracują z gazem, o ile jest to instalacja z jego sekwencyjnym wtryskiem (IV generacja). Problemy pojawiają się jeśli uwzględnimy koszty przeglądów i serwisowania danej jednostki napędowej. Najtańszy w eksploatacji powinien być sprawdzony silnik 2.0 SOHC 136KM, który nie wymaga kosztownej regulacji luzu zaworowego za pomocą tzw. płytek. Czynność ta w innych odmianach silnikowych nierzadko wymaga wyjęcia motoru z samochodu. Podobnie wygląda sprawa z jednostką 2.5 SOHC 165KM. Regulację wykonywać należy co 20 tys.km, wymieniając za każdym razem także świece zapłonowe.

Zobacz też: Regeneracja głowicy silnika zasilanego gazem LPG

LPG w Subaru z silnikiem DOHC

Problemy z instalacją gazu w Subaru Legacy IV pojawiają się w przypadku silników wyposażonych dwa wałki rozrządu czyli DOHC. Wielu mechaników ma problem z dostępem do ich czwartego cylindra i z tego powodu muszą wyjmować cały motor z pojazdu. Są jednak fachowcy, którzy radzą sobie z tym problem bez wyciągania jednostki napędowej, ale nawet w takim przypadku koszty regulacji luzu zaworowego są większe niż w przypadku SOHC (luz zaworowy DOHC regulowany jest za pomocą tzw. płytek, w SOHC na za pomocą „śrubek”).

Wyjątkowo wysokie koszty serwisowania dotyczą wersji sześciocylindrowej 3.0 H6 24V 245KM. Z jednej strony długa eksploatacja na gazie LPG nie służy gniazdom zaworowym (ulegają wypaleniu), z drugiej bardzo wysokie koszty obsługi winduje regulacja luzu zaworowego. Wg użytkowników Legacy z tym silnikiem, co 50 tys. km należy przeprowadzić taką operację. Problem polega na tym, że do wyregulowania luzu zaworowego potrzebne są po dwie płytki regulacyjne na każdy zawór (a jest ich 24). Oprócz tego, do wymiany kwalifikują się zazwyczaj także popychacze zaworowe, które są bardzo drogie. Z tego powodu opłacalność montażu instalacji LPG do Subaru Legacy IV z 3-litrowym silnikiem benzynowym jest wątpliwa i raczej nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Koszt serwisu jednostki napędowej często przekracza 5 tys. zł, a musi być on wykonywany co 50 tys.km.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Subaru Legacy IV dobrze współpracuje z instalacją LPG. Problemy sprawia głównie silnik 3.0 H6 245KM.
Subaru Legacy IV dobrze współpracuje z instalacją LPG. Problemy sprawia głównie silnik 3.0 H6 245KM.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Buszan Augustyniak Suchecka Adwokat Radcowie Prawni Spółka partnerska

Ekspert w zakresie nieruchomości, własności intelektualnej, podatków oraz praw przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »