| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > LPG > Instalacja LPG: fakty i mity

Instalacja LPG: fakty i mity

Instalacje LPG cieszą się niesłabnącą popularnością w Polsce od początku lat 90. Przez te ponad dwie dekady, na temat instalacji LPG powstało wiele przekonań. Tłumaczymy, które z nich są prawdą, a które to zwykłe przesądy.

Samochód z instalacją LPG „strzela”. Owszem, to się zdarza, ale dzieje się tak zazwyczaj z winy właściciela. Powodem takich problemów jest bowiem źle dobrana, nieodpowiednio zamontowana lub niewyregulowana instalacja. Silnik zasilany gazem potrzebuje większej dbałości niż motor spalający benzynę. Szczególnie ważny jest stan układu zapłonowego, elementów układu ssącego a także głowicy i zaworów. Cykliczne serwisowanie i wymiana części eksploatacyjnych jest gwarantem odpowiedniego działania instalacji.

Autem z instalacją LPG nie wolno parkować na parkingach podziemnych. Rzeczywiście w niektórych parkingach nie wolno parkować aut przerobionych na gaz, zaś wiąże się to z odpowiednim systemem wentylacji. Zakazy na terenie polski pojawiają się jednak sporadycznie. Na większą ilość przeszkód możemy natknąć się na zachodzie Europy.

Zobacz też: Jak LPG wpływa na zużycie silnika, jak powinna być wyregulowana instalacja gazowa?

Instalacja LPG zajmuje dużo miejsca. Owszem, butle z gazem musimy gdzieś zmieścić, jednak (prawie) zawsze mamy tu jakieś pole manewru. Istnieje np. możliwość montażu butli z gazem w miejscu przeznaczonym na koło zapasowe. Gdy zastosujemy takie rozwiązanie, w razie czego będziemy musieli się zdać na zestaw naprawczy. Wybierać możemy także w kwestii wielkości butli.

LPG tylko do silnika benzynowego? Już nie. Wprawdzie montowanie instalacji gazowych do silników wysokoprężnych to „historia najnowsza”, a technologia z tym związana jest w powijakach, to niektórzy decydują się na takie rozwiązanie. Niestety, opłaca się to raczej tylko przy dużym zużyciu paliwa i dużych przebiegach – czytaj: w samochodach ciężarowych. Powodem jest to, że w przypadku takich instalacji propan-butan stanowi jedynie 20% spalanego paliwa. Pozostałe 80 % to oczywiście nadal olej napędowy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Owczarek

ekspert w Biurze Rzecznika Ubezpieczonych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »