REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fotelik samochodowy z systemem ISOFIX - czy warto go kupić?

Tomasz Korniluk
Fotelik samochodowy z systemem ISOFIX - czy warto go kupić?
Fotelik samochodowy z systemem ISOFIX - czy warto go kupić?

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku standardem są obecnie foteliki mocowane w systemie ISOFIX. System ten polega na stałym zamontowaniu bazy fotelika na tylnej kanapie. Czy warto kupić fotelik z systemem ISOFIX?

Dzięki specjalnym uchwytom mocującym ISOFIX, cały fotelik samochodowy jest połączony bezpośrednio ze szkieletem nadwozia, co sprawia że w przypadku kolizji fotelik wraz z maluchem nie zmieni swojego położenia. Oczywiście, system ISOFIX, w porównaniu ze standardowym fotelikiem, ma swoje zalety i wady. Niewątpliwą zaletą tego systemu jest prostota w mocowaniu fotelika do bazy (fotelik po prostu zatrzaskuje się w bazie), co znacznie wpływa na bezpieczeństwo. Sama baza jest przyczepiana do specjalnych uchwytów, ulokowanych w stelażu tylnej kanapy, tak samo jak są przymocowane zatrzaski pasów bezpieczeństwa. Standardowe foteliki przypinane pasami również są bezpieczne, ale statystyki wskazują, że niewiele osób montuje je poprawnie.

REKLAMA

Zobacz też: Jak się przygotować do jazdy z dzieckiem?

REKLAMA

Tu również ujawnia się przewaga zwykłego fotelika samochodowego nad tym, który przypinany jest na stałe - bazę o o wiele bardziej niewygodnie wymontowuje się z samochodu, co sprawia problem, gdy pociecha zostaje w domu, a samochodem trzeba przewieźć 5 osób. Również w sytuacji gdy rodzina posiada dwa samochody pojawi się problem z przenoszeniem bazy. O ile bezpieczeństwo w przypadku prawidłowo zamontowanych fotelików z systemem ISOFIX oraz zwykłych fotelików jest porównywalne, to foteliki na pasy są o wiele praktyczniejsze. Kolejny problem to montowanie bazy fotelika w systemie ISOFIX. Większość nowych samochodów posiada montowanie seryjne uchwyty (w technologii ISOFIX wszystkie końcówki uchwytów są takie same, więc każdy fotelik z tym systemem będzie „kompatybilny” z każdym autem), więc nie będzie problemu.

W przypadku starszych aut, bywa różnie. Wiele samochodów z lat 90-tych jest wyposażonych w otwory na uchwyty do ISOFIX’a. Aby je odnaleźć należy zazwyczaj złożyć lub wymontować siedzisko kanapy lub oparcie. Otwory znajdują się w pobliżu miejsc, skąd wychodzą zatrzaski na pasy bezpieczeństwa i często są zakryte zaślepkami ochronnymi. Komplet uchwytów i śrub mocujących można kupić w sklepach motoryzacyjnych lub w Internecie, a ich cena wynosi od ok. 50 do 200 zł. Ich montaż nie jest trudny, wystarczy przykręcić śrubami uchwyt do otworów w metalowej konstrukcji trzymającej zatrzaski i fotele. Gorzej mają ci, którzy posiadają auta, przy konstruowaniu, których nie przewidziano montażu uchwytów ISOFIX. Niestety, dospawanie czy przyklejanie uchwytów nie jest bezpiecznym rozwiązaniem, więc posiadacze starszych aut muszą wybrać foteliki przypinane pasami.

Zobacz również: Jak podróżować z kilkorgiem dzieci?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podsumowując, ISOFIX to dobre rozwiązanie dla osób nie mających cierpliwości do dokładnego przypinana fotelika za pomocą pasów. Niestety, wielu kierowców podczas krótkich przejażdżek, np. do sklepu, niedbale przypina foteliki i ci użytkownicy będą bardzo zadowoleni z ISOFIX’a. Jeśli jednak ktoś przewozi dziecko w dwóch samochodach, a nie chce kupować dwóch baz, lepiej pozostać przy standardowym foteliku, który dobrze przypięty będzie chronił dziecko tak samo, jak ten z systemem ISOFIX. Ceny dobrych fotelików z systemem ISOFIX są nieco wyższe od cen zwykłych fotelików i należy pamiętać, że tradycyjny dobry fotelik będzie o wiele lepszy od fotelika z ISOFIX kupionego w hipermarkecie za 100 zł.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA