| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Bezpieczeństwo > Skoda Octavia: systemy bezpieczeństwa

Skoda Octavia: systemy bezpieczeństwa

Nowa Skoda Octavia może być wyposażona w w systemy, które do tej pory nie były dostępne dla tego modelu. Przykładem nowości w dziedzinie dbania o pasażerów można wymienić system kontroli dostępi Front Assistant po aktywną ochronę jadących Crew Protect Assistant. W razie kolizji obszerny pakiet elementów bezpieczeństwa biernego zapewnia ochronę kierowcy i pasażerów.

Skoda Octavia: Układy wspomagania podnoszące poziomu bezpieczeństwa

Oferta funkcji i układów wspierania bezpieczeństwa nowej Skody Octavia obejmuje system, który wie, że po kolizji w ruchu drogowym często istnieje ryzyko dalszych kolizji, a więc kolejnego zderzenia: z wyjeżdżającym samochodem, innym pojazdem lub z przeszkodą (barierą ochronną, drzewem). Właśnie dlatego w nowej Octavii zainstalowano hamulec antykolizyjny, Multicollision Brake.

Funkcję tę Skoda oferuje seryjnie w krajach Unii Europejskiej. Hamulec antykolizyjny automatycznie hamuje samochód po rozpoznanej kolizji – nawet, gdy kierowca nie naciskał pedału hamulca. Zapobiega to kolejnemu zderzeniu, względnie zmniejszana jest prędkość, z jaką dochodzi do kolejnego zderzenia. Hamulce antykolizyjne są funkcją elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC. Hamowanie odbywa się, dopóki prędkość jazdy nie spadnie poniżej 10 km/h. Gdy aktywne jest hamowanie antykolizyjne, włączają się światła awaryjne i światła hamowania. Funkcja może w każdej chwili zostać wyłączona przez kierowcę przez dodanie gazu lub samodzielne hamowanie awaryjne. Niemiecki Automobilklub ADAC niedawno nagrodził opracowany przez Volkswagena hamulec antykolizyjny jako innowację w zakresie bezpieczeństwa.

Zobacz też: Zaskakujące wyniki testów zderzeniowych IIHS

Także w nowej Octavii debiutuje w Skodzie funkcja kontroli odstępu z awaryjnym hamowaniem, Front Assistant. Kontrola odstępu uaktywnia się, gdy zagraża zderzenie przez najechanie. Podobnie jak w przypadku także dostępnej w Skodzie Octavia funkcji adaptacyjnego tempomatu, Adaptive Cruise Control, kontrola odstępu, Front Assistant, wykorzystuje umieszczony z przodu samochodu czujnik radarowy, który stale mierzy odstęp od poprzedzającego pojazdu. Funkcja ta działa czterostopniowo: im mniejszy jest odstęp od poprzednika, tym bardziej zdecydowanie Front Assistant ingeruje w przebieg wydarzeń. Na pierwszym stopniu wyświetlane jest optyczne ostrzeżenie o małym odstępie. Na następnym stopniu ostrzega optycznie i akustycznie o zbliżaniu się do przeszkody i przygotowuje hamulce. Główne ostrzeżenie występuje na trzecim stopniu – jest nim szarpnięcie przez krótkie przyhamowanie – po czym zaczyna się automatyczne hamowanie częściowe. Wreszcie na najwyższym stopniu automatycznie na największą czułość włącza się wspomaganie nagłego hamowania. Jeśli kierowca w ogóle nie reaguje, odbywa się hamowanie awaryjne. W ten sposób funkcja pozwala zmniejszyć skalę zderzenia, a zależnie od sytuacji nawet uniknąć wypadku.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Company-logos.co

Katalog firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »