| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Bezpieczeństwo > Skoda Octavia: systemy bezpieczeństwa

Skoda Octavia: systemy bezpieczeństwa

Nowa Skoda Octavia może być wyposażona w w systemy, które do tej pory nie były dostępne dla tego modelu. Przykładem nowości w dziedzinie dbania o pasażerów można wymienić system kontroli dostępi Front Assistant po aktywną ochronę jadących Crew Protect Assistant. W razie kolizji obszerny pakiet elementów bezpieczeństwa biernego zapewnia ochronę kierowcy i pasażerów.

Obszerna ochrona w razie kolizji

Niestety, nawet najlepsze funkcje i układy bezpieczeństwa nie zapobiegną każdemu wypadkowi. Jeśli mimo wszystko dochodzi do kolizji lub do zderzenia, nowa Skoda Octavia zapewnia kierowcy, pasażerowi i pozostałym jadącym najlepszą obecnie możliwą ochronę. Po raz pierwszy w Octavii zastosowano kolanową poduszkę bezpieczeństwa kierowcy (seryjna w krajach UE) oraz boczne poduszki bezpieczeństwa z tyłu. Obszerną ochronę zapewnia do dziewięciu poduszek bezpieczeństwa, które współdziałając z 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa, chronią jadących przed obrażeniami. Czołową poduszkę bezpieczeństwa pasażera można wyłączyć w razie potrzeby przewożenia fotelika dziecięcego.

Zobacz też: Skąd się biorą powypadkowe auta i jak się ich legalnie pozbyć?

Wszyscy jadący samochodem na okoliczność wypadku zawsze są przypięci 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa (z przodu z regulacją wysokości) z napinaczami (z tyłu opcjonalnie w połączeniu z poduszkami bocznymi). Groźbę przeciążenia klatki piersiowej zmniejszają zintegrowane ograniczniki siły napięcia pasów. W celu bezpiecznego przewożenia dzieci można na miejscach z tyłu zamocować foteliki dziecięce Isofix, dodatkowo zabezpieczając je górnym pasem, tak zwanym mocowaniem TopTether. Wówczas foteliki dziecięce są sztywno połączone z samochodem. Na życzenie fotel pasażera także może być wyposażony w mocowanie Isofix.

Seryjnie samochód ma we wszystkich krajach Unii Europejskiej takie elementy bezpieczeństwa jak układ elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC) wraz hamulcem antykolizyjnym, siedem poduszek bezpieczeństwa, wyłączaną poduszkę pasażera i światła dzienne. ESC ingeruje w krytycznych sytuacjach jezdnych, zapobiegając wpadnięciu samochodu w poślizg.

Zobacz też: Nowe technologie Forda nagrodzone przez Euro NCAP

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

WebHat

WebHat to prężnie rozwijająca się firma tworząca interaktywny video e-learning.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »