REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chevrolet Aveo mistrzem oszczędności

Silnik w Aveo skonstruowany jest na bazie żeliwnego bloku cylindrów i aluminiowej pokrywy łożysk wału korbowego  fot. Chevrolet
Silnik w Aveo skonstruowany jest na bazie żeliwnego bloku cylindrów i aluminiowej pokrywy łożysk wału korbowego fot. Chevrolet

REKLAMA

REKLAMA

Według danych producenta, Aveo sedan z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1,3 l spala średnio 3,7l/100 km. Wynik ten plasuje Chevroleta Aveo w czołówce aut europejskich pod względem zużycia paliwa.

We wprowadzonym wiosną tego roku nowym Aveo, zmieniono zarówno wygląd, jak i skonstruowano na nowo podwozie. Teraz nowe auto cechuje się lepszymi właściwościami jezdnymi a także eleganckim wnętrzem.

REKLAMA

Model typu notchback w standardzie jest wyposażony w system wspomagający ruszanie pod górę (Hill-Start Assist), elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) i gamę zaawansowanych, ekonomicznych silników o niskim poziomie emisji spalin. Wysokoprężny silnik o pojemności 1,3 l z funkcją Start/Stop dopełni gamę silników benzynowych o pojemności 1,2, 1,4 oraz 1,6 l, które są już dostepne na rynku.

Zobacz też: Chevrolet Sonic Z-Spec - podrasowane Aveo

REKLAMA

„Silnik wysokoprężny o pojemności 1,3 l, w który wyposażony jest model Aveo, to pierwszy silnik Diesla instalowany w miejskim samochodzie Chevroleta w Europie. Stanowi on istotną nowość w naszej gamie i zapewni nam dodatkową przewagę pod względem oszczędności paliwa i poziomu emisji spalin, których poszukują kierowcy stylowego, miejskiego samochodu” - tłumaczył Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe.

Wszystkie odmiany silnika wysokoprężnego Aveo o pojemności 1,3 l spełniają normę Euro V i są wyposażone w katalizator utlenianiający, który pracuje w pętli zamkniętej, a także filtr cząstek stałych. Wersja Eco o mocy 95 KM emituje 95 g CO2/km, a silnik o mocy 75 KM wytwarza 97 g CO2/km. Zużycie paliwa w wersji Eco o mocy 95 KM wymaga 3,6 l/100 km w cyklu mieszanym. Czterodrzwiowe Aveo sedan z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o mocy 75 KM i pojemności 1,3 l, spalającym 3,7 l na 100 km będzie najbardziej paliwooszczędnym autem w Europie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik o mocy 75 KM oraz wersja Eco wytwarzają maksymalny moment obrotowy wynoszący 190 Nm, natomiast standardowy silnik o mocy 95 KM daje moment obrotowy wynoszący 210 Nm przy 1 750 obr./min. Wszystkie trzy wersje osiągają maksymalną moc przy 4000 obr./min. Maksymalna prędkość Aveo to 174 km/h, w wersji Eco auto przyspiesza do setki w 11,7 sekundy. Samochody zostały wyposażone w szcześciostopniową manualną skrzynię biegów.

Zobacz też: Nowy Chevrolet Aveo

Silnik w Aveo skonstruowany jest na bazie żeliwnego bloku cylindrów i aluminiowej pokrywy łożysk wału korbowego. Głowicę cylindrów, wykonaną z lekkiego stopu aluminium, wyposażono w 16 zaworów, dzięki czemu powietrze ma lepszy przepływ. Wszystkie trzy wersje posiadają bardzo wydajny wtrysk paliwa Common-Rail.  Paliwo jest wtryskiwane do komory spalania silnika do pięciu razy w czasie cyklu za pośrednictwem układu Multi-Injection Common Rail, pod ciśnieniem 1600 bar.

Wersja Eco o mocy 95 KM będzie dostępna wyłącznie w modelu o nadwoziu hatchback.

Chevrolet Aveo poprzedniej generacji. Fot. Chevrolet
Teraz nowe auto cechuje się lepszymi właściwościami jezdnymi a także eleganckim wnętrzem Chevrolet Aveo fot. Chevrolet
We wprowadzonym wiosną tego roku nowym Aveo, zmieniono zarówno wygląd, jak i skonstruowano na nowo podwozie fot. Chevrolet
Według danych producenta, Aveo sedan z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1,3 l to auto, które oszczędza najwięcej paliwa podczas jazdy fot. Chevrolet
Maksymalna prędkość Aveo to 174 km/h, w wersji Eco auto przyspiesza do setki w 11,7 sekundy fot. Chevrolet
Paliwo jest wtryskiwane do komory spalania silnika do pięciu razy w czasie cyklu za pośrednictwem układu Multi-Injection Common Rail, pod ciśnieniem 1600 bar fot. Chevrolet
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA