REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak powstało logo Chevroleta

Historia logo Chevroleta. Fot. Chevrolet
Historia logo Chevroleta. Fot. Chevrolet

REKLAMA

REKLAMA

Firmę Chevrolet założyły dnia 3 listopada 1911 dwie osoby. Pierwszą z nich był kierowca wyścigowy i inżynier Louis Chevrolet, drugą zaś biznesmen William C. Durant, współtwórca General Motors. Oczywiście firma potrzebowała własnego logo. Oto, jak powstała słynna "mucha" Chevroleta.

Na temat tego, skąd właściwie wzięło się logo Chevroleta krąży bardzo wiele, często sprzecznych historii. Pewne jest jedno: logo zaprojektował William Durant.

REKLAMA

Teoria pierwsza: francuski hotel

Według najbardziej rozpowszechnionej i popularnej teorii, Durant skopiował wzór loga Chevroleta z... tapety paryskiego hotelu. Całą sytuację opisano w wydanym w 1961 roku z okazji 50-lecia firmy magazynie "The Chevrolet Story". Oto, co autor artykułu miał do powiedzenia:

"Znak pojawił się w wyobraźni Duranta gdy, jako młody podróżnik w 1908, zobaczył ten wzór na tapecie we francuskim hotelu. Oderwał kawałek tapety i pokazywał go znajomym, zaznaczając, że świetnie wzór ten wyglądałby na samochodzie".

Teoria druga: między zupą i kurczakiem

Inaczej wspomina to córka Duranta, Margaret. W swojej książce "Mój ojciec", napisanej w 1929 roku, opowiedziała inną historię.

"...mój ojciec rysował loga na papierze przy stole podczas obiadu. Wydaje mi się, że jednego wieczora, między zupą i pieczonym kurczakiem naszkicował kształt, który jest używany w autach Chevroletach aż do dzisiaj".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Historia Chevroleta: Luis Chevrolet

Teoria trzecia: żona wie najlepiej

W 1973 roku dziennikarz Lawrence Gustin przeprowadził wywiad z wdową po Williamie Durancie jako część książki "Billy Durant. Twórca General Motors". Według wywiadu, William Durant po raz pierwszy zobaczył wzór "muchy" w ilustrowanym magazynie, który trafił w jego ręce podczas wakacji w Hot Springs w stanie Virginia w 1912 roku. "Byliśmy w naszym pokoju czytając gazety, [William] zobaczył emblemat i stwierdził, że byłby dobry dla Chevroleta". Nie wyjaśniła jednak, w jakim charakterze logotyp został w gazecie wykorzystany.

Zobacz też: Historia Chevroleta: Polacy docenili uniwersalność i trwałość

Sytuacja się komplikuje

W 1986 roku, w magazynie wydanym na 75-lecie istnienia firmy podano wersję z francuskim hotelem oraz wersję żony, z komentarzem, że sam William Durant stwierdził, że prawdziwa jest ta pierwsza.

Całą sprawę opisał w 1990 roku w magazynie Chevrolet Review dziennikarz tego magazynu. Przypadkowo trafił on na wydanie gazety The Constitution z Atlanty w stanie Georgia z 12 listopada 1911 roku, gdzie w nagłówku reklamy firmy Coalettes znalazł się wzór "muchy", tak dobrze znany z loga Chevroleta. Potwierdzałoby to teorię żony Duranta, pewności jednak... po prostu nie ma.

Chevrolet Review w 1986 roku tak podsumował całą sprawę: "niezależnie od genezy, "mucha" okazała się łatwo rozpoznawalnym zwycięzcą i do dziś pozostaje znakiem marki Chevrolet".

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA