| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Świat Chevroleta > Historia Chevroleta > Jak powstało logo Chevroleta

Jak powstało logo Chevroleta

Firmę Chevrolet założyły dnia 3 listopada 1911 dwie osoby. Pierwszą z nich był kierowca wyścigowy i inżynier Louis Chevrolet, drugą zaś biznesmen William C. Durant, współtwórca General Motors. Oczywiście firma potrzebowała własnego logo. Oto, jak powstała słynna "mucha" Chevroleta.

Na temat tego, skąd właściwie wzięło się logo Chevroleta krąży bardzo wiele, często sprzecznych historii. Pewne jest jedno: logo zaprojektował William Durant.

Teoria pierwsza: francuski hotel

Według najbardziej rozpowszechnionej i popularnej teorii, Durant skopiował wzór loga Chevroleta z... tapety paryskiego hotelu. Całą sytuację opisano w wydanym w 1961 roku z okazji 50-lecia firmy magazynie "The Chevrolet Story". Oto, co autor artykułu miał do powiedzenia:

"Znak pojawił się w wyobraźni Duranta gdy, jako młody podróżnik w 1908, zobaczył ten wzór na tapecie we francuskim hotelu. Oderwał kawałek tapety i pokazywał go znajomym, zaznaczając, że świetnie wzór ten wyglądałby na samochodzie".

Teoria druga: między zupą i kurczakiem

Inaczej wspomina to córka Duranta, Margaret. W swojej książce "Mój ojciec", napisanej w 1929 roku, opowiedziała inną historię.

"...mój ojciec rysował loga na papierze przy stole podczas obiadu. Wydaje mi się, że jednego wieczora, między zupą i pieczonym kurczakiem naszkicował kształt, który jest używany w autach Chevroletach aż do dzisiaj".

Zobacz też: Historia Chevroleta: Luis Chevrolet

Teoria trzecia: żona wie najlepiej

W 1973 roku dziennikarz Lawrence Gustin przeprowadził wywiad z wdową po Williamie Durancie jako część książki "Billy Durant. Twórca General Motors". Według wywiadu, William Durant po raz pierwszy zobaczył wzór "muchy" w ilustrowanym magazynie, który trafił w jego ręce podczas wakacji w Hot Springs w stanie Virginia w 1912 roku. "Byliśmy w naszym pokoju czytając gazety, [William] zobaczył emblemat i stwierdził, że byłby dobry dla Chevroleta". Nie wyjaśniła jednak, w jakim charakterze logotyp został w gazecie wykorzystany.

Zobacz też: Historia Chevroleta: Polacy docenili uniwersalność i trwałość

Sytuacja się komplikuje

W 1986 roku, w magazynie wydanym na 75-lecie istnienia firmy podano wersję z francuskim hotelem oraz wersję żony, z komentarzem, że sam William Durant stwierdził, że prawdziwa jest ta pierwsza.

Całą sprawę opisał w 1990 roku w magazynie Chevrolet Review dziennikarz tego magazynu. Przypadkowo trafił on na wydanie gazety The Constitution z Atlanty w stanie Georgia z 12 listopada 1911 roku, gdzie w nagłówku reklamy firmy Coalettes znalazł się wzór "muchy", tak dobrze znany z loga Chevroleta. Potwierdzałoby to teorię żony Duranta, pewności jednak... po prostu nie ma.

Chevrolet Review w 1986 roku tak podsumował całą sprawę: "niezależnie od genezy, "mucha" okazała się łatwo rozpoznawalnym zwycięzcą i do dziś pozostaje znakiem marki Chevrolet".

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Magda Słomska

Kancelaria zajmująca się kompleksową obsługą przedsiębiorców i pracodawców oraz prowadzeniem postępowań sądowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »