| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Zakup auta > Jak przez internet załatwić formalności związane ze sprowadzeniem samochodu z UE

Jak przez internet załatwić formalności związane ze sprowadzeniem samochodu z UE

Formalności po sprowadzeniu samochodu z terenu UE można teraz załatwić przez internet. Poniżej przedstawiamy instrukcję obsługi programu e-zefir, czyli jak załatwić formalności po sprowadzeniu samochodu krok po kroku.

Jak przez internet załatwić formalności związane ze sprowadzeniem samochodu z UE

I. Składanie deklaracji AKC-U

1.Załóż konto na stronie internetowej puesc.gov.pl (zakładka w prawym górnym rogu strony - „utwórz konto”). FILM INSTRUKTAŻOWY dostępny na stronie puesc.gov.pl zakładka „Katalog e-usług” – e-Klient.

2.Szczegółowa instrukcja w zakresie rejestracji jest dostępna pod adresem https://puesc.gov.pl/web/puesc/eklient;jsessionid=k26nr2wQkdm4-svmk+QmVc2Z.undefined

3. Zaloguj się na stronie puesc.gov.pl

4. Kliknij na AKCU - DEKLARACJA UPROSZCZONA NABYCIA  WEWNĄTRZWSPÓLNOTOWEGO (po prawej  stronie ekranu – NAJCZĘŚCIEJ UŻYWANE)

5. Kliknij „wypełnij formularz”

6. Po wypełnieniu formularza kliknij „wygeneruj formularz” (na dole  po prawej stronie) 

7. Przejdź do zakładki „Moje dokumenty” – „do wysyłki” na liście dokumentów znajdziesz wygenerowany formularz – kliknij AKCJE „podpisz”, kliknij „OK” – wybierz rodzaj podpisu i postępuj wg komunikatów na ekranie.

8. Po zmianie statusu dokumentu na liście do wysyłki na „podpisany” należy wybrać AKCJE „wyślij” i kliknąć „OK”

9. Przejdź do  zakładki „Moje dokumenty” – odebrane i sprawdź czy otrzymałeś UPO (Urzędowe Potwierdzenie Odbioru), które potwierdza, że deklaracja została przesłana prawidłowo

Zobacz też: Aktualny taryfikator mandatów 2016 r.

II. Płacenie podatku akcyzowego przez internet

1. W bankowości internetowej wybierz „PRZELEW do US”

2. Wybierz rachunek bankowy nr 84 1010 1270 0008 2422 2400 0000

3. Wpisz nazwę i adres organu podatkowego:

Izba Celna w Krakowie, al. Krasińskiego 11B 31-111 Kraków

4. Wpisz nazwę i adres zobowiązanego

5. Identyfikator NIP (podatnik prowadzący działalność gospodarczą) lub PESEL (podatnik nie prowadzący działalności gospodarczej)

6.Wybierz Typ okresu:  J- dzień i  wpisz datę powstania obowiązku podatkowego/datę przekroczenia granicy np. 25 października 2015 r. tj.  15J2510

W przypadku deklaracji wielopozycyjnych (więcej niż jeden samochód należy wpisać najwcześniejszą datę powstania obowiązku podatkowego.

7. Symbol formularza AKC-U, a gdy deklaracja zawiera więcej niż jedną pozycję (więcej niż jeden wyrób) AKC-UW

Zobacz też: Prawo Jazdy 2016 r. - wszystkie zmiany

III. Pobierz potwierdzenie zapłaty podatku akcyzowego przez internet

1. Zaloguj się na stronie internetowej: puesc.gov.pl

2. Kliknij na PZASREQ - ZAPYTANIE O POTWIERDZENIE ZAPŁATY AKCYZY ZA SAMOCHÓD (po prawej stronie ekranu – NAJCZĘŚCIEJ UŻYWANE)

3. Kliknij „wypełnij formularz” – wpisz nr VIN

4. Po wypełnieniu formularza kliknij „wygeneruj formularz” (na dole po prawej stronie) 

5. Przejdź do zakładki „Moje dokumenty” – „do wysyłki” na liście dokumentów znajdziesz wygenerowany formularz – kliknij AKCJE „wyślij” i kliknij „OK”

6. Przejdź do  zakładki „Moje dokumenty” – ODEBRANE i sprawdź czy otrzymałeś komunikat „PZAS_VF1JA050525140000_2015-09-23_11_25_54”

7. Kliknij  na  komunikat „PZAS_VF1JA050525140000_2015-09-23_11_25_54”  aby wyświetlić  jego zawartość i wydrukować – na  dole strony  ZAŁĄCZONY DOKUMENT – Widok w formacie HTML 

Źródło: Materiały Ministerstwa Finansów

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Helpdesk Kadrowy Sp. z o.o.

Outsourcing kadr i płac

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »