| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Zakup auta > Jak przez internet załatwić formalności związane ze sprowadzeniem samochodu z UE

Jak przez internet załatwić formalności związane ze sprowadzeniem samochodu z UE

Formalności po sprowadzeniu samochodu z terenu UE można teraz załatwić przez internet. Poniżej przedstawiamy instrukcję obsługi programu e-zefir, czyli jak załatwić formalności po sprowadzeniu samochodu krok po kroku.

Jak przez internet załatwić formalności związane ze sprowadzeniem samochodu z UE

I. Składanie deklaracji AKC-U

1.Załóż konto na stronie internetowej puesc.gov.pl (zakładka w prawym górnym rogu strony - „utwórz konto”). FILM INSTRUKTAŻOWY dostępny na stronie puesc.gov.pl zakładka „Katalog e-usług” – e-Klient.

2.Szczegółowa instrukcja w zakresie rejestracji jest dostępna pod adresem https://puesc.gov.pl/web/puesc/eklient;jsessionid=k26nr2wQkdm4-svmk+QmVc2Z.undefined

3. Zaloguj się na stronie puesc.gov.pl

4. Kliknij na AKCU - DEKLARACJA UPROSZCZONA NABYCIA  WEWNĄTRZWSPÓLNOTOWEGO (po prawej  stronie ekranu – NAJCZĘŚCIEJ UŻYWANE)

5. Kliknij „wypełnij formularz”

6. Po wypełnieniu formularza kliknij „wygeneruj formularz” (na dole  po prawej stronie) 

7. Przejdź do zakładki „Moje dokumenty” – „do wysyłki” na liście dokumentów znajdziesz wygenerowany formularz – kliknij AKCJE „podpisz”, kliknij „OK” – wybierz rodzaj podpisu i postępuj wg komunikatów na ekranie.

8. Po zmianie statusu dokumentu na liście do wysyłki na „podpisany” należy wybrać AKCJE „wyślij” i kliknąć „OK”

9. Przejdź do  zakładki „Moje dokumenty” – odebrane i sprawdź czy otrzymałeś UPO (Urzędowe Potwierdzenie Odbioru), które potwierdza, że deklaracja została przesłana prawidłowo

Zobacz też: Aktualny taryfikator mandatów 2016 r.

II. Płacenie podatku akcyzowego przez internet

1. W bankowości internetowej wybierz „PRZELEW do US”

2. Wybierz rachunek bankowy nr 84 1010 1270 0008 2422 2400 0000

3. Wpisz nazwę i adres organu podatkowego:

Izba Celna w Krakowie, al. Krasińskiego 11B 31-111 Kraków

4. Wpisz nazwę i adres zobowiązanego

5. Identyfikator NIP (podatnik prowadzący działalność gospodarczą) lub PESEL (podatnik nie prowadzący działalności gospodarczej)

6.Wybierz Typ okresu:  J- dzień i  wpisz datę powstania obowiązku podatkowego/datę przekroczenia granicy np. 25 października 2015 r. tj.  15J2510

W przypadku deklaracji wielopozycyjnych (więcej niż jeden samochód należy wpisać najwcześniejszą datę powstania obowiązku podatkowego.

7. Symbol formularza AKC-U, a gdy deklaracja zawiera więcej niż jedną pozycję (więcej niż jeden wyrób) AKC-UW

Zobacz też: Prawo Jazdy 2016 r. - wszystkie zmiany

III. Pobierz potwierdzenie zapłaty podatku akcyzowego przez internet

1. Zaloguj się na stronie internetowej: puesc.gov.pl

2. Kliknij na PZASREQ - ZAPYTANIE O POTWIERDZENIE ZAPŁATY AKCYZY ZA SAMOCHÓD (po prawej stronie ekranu – NAJCZĘŚCIEJ UŻYWANE)

3. Kliknij „wypełnij formularz” – wpisz nr VIN

4. Po wypełnieniu formularza kliknij „wygeneruj formularz” (na dole po prawej stronie) 

5. Przejdź do zakładki „Moje dokumenty” – „do wysyłki” na liście dokumentów znajdziesz wygenerowany formularz – kliknij AKCJE „wyślij” i kliknij „OK”

6. Przejdź do  zakładki „Moje dokumenty” – ODEBRANE i sprawdź czy otrzymałeś komunikat „PZAS_VF1JA050525140000_2015-09-23_11_25_54”

7. Kliknij  na  komunikat „PZAS_VF1JA050525140000_2015-09-23_11_25_54”  aby wyświetlić  jego zawartość i wydrukować – na  dole strony  ZAŁĄCZONY DOKUMENT – Widok w formacie HTML 

Źródło: Materiały Ministerstwa Finansów

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

SmartConsulting S.K.A.

SmartConsulting S.K.A. jest częścią SmartGoup Division, grupy firm powiązanych personalnie i kapitałowo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »