| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Zakup auta > Ile tracą na wartości samochody klasy średniej?

Ile tracą na wartości samochody klasy średniej?

Samochody segmentu D, czyli tzw. klasy średniej zazwyczaj są wybierane jako służbowe pojazdy dyrektorów. Przyjrzeliśmy się, jak szybko tracą na wartości modele wybranych marek.

Segment D stanowi w Polsce około 10 procent ogólnej sprzedaży nowych samochodów. Rocznie z salonów wyjeżdża około 30 000 nowych pojazdów klasy średniej. To trzy razy mniej od najpopularniejszych kompaktów i dwa raz mniej od SUV-ów, ale jednocześnie dwa razy więcej od aut w segmencie A. Szeroka paleta dostępnych modeli pozwala wybierać spośród kilkunastu marek i kilkudziesięciu modeli. Do celów porównawczych wybraliśmy 17 modeli z segmentu D z nadwoziem sedan, silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi o mocy około 150 KM w podstawowych kompletacjach wyposażenia.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Segment D. Pojazdy z silnikami benzynowymi
Model Cena bazowa Wartość rezydualna*
Škoda Superb 1.8 TSI, Active 160 KM 86 550 41,1%
Mazda 6 2.0, SkyMotion, 165 KM 99 200 40,6%
Toyota Avensis 1.8, Active, 147 KM 86 900 40,3%
Lexus IS 250, Elite, 208 KM 137 500 39,6%
Mercedes C 180, 156 KM 125 900 39,5%
Volvo S60 1.6, 150 KM 114 500 39,3%
Opel Insignia 1.8, Insignia, 140 KM 84 250 38,8%
Kia Optima 2.0, M, 165 KM 86 900 38,3%
Honda Accord 2.0 i-VTEC, S, 156 KM 102 400 38,2%
Peugeot 508 1.6, Active, 165 KM 96 200 37,7%
Hyundai i40 2.0 GDI, Classic, 178 KM 88 200 37,5%
Volkswagen Passat 1.4 TSI, Comfortline, 160 KM 101 290 35,1%
BMW 320 1.6, Efficeint Dynamic Edition, 170 KM 138 900 34,8%
Ford Mondeo 1.6, Ambiente, 160 KM 87 250 34,6%
Audi A4 1.8 TFSI, 170 KM 132 000 33,2%
Renault Laguna 2.0, Expression, 140 KM 77 220 32,2%
Citroën C5 1.6, Seduction, 156 KM 99 900 27,2%
*Wartośc rezydualna po 48 miesiącach i przebiegu 150 000 km
* dane z 03.08.2014

Zobacz też: Dwie awarie i zwrot pieniędzy za samochód?

Skoda Superb najmniej traci na wartości w segmencie D?

Marka jeszcze do niedawna kojarzona z budżetowymi produktami o przeciętnej jakości i zerowym prestiżu, w ciągu kilku lat diametralnie zmieniła swój wizerunek. Dzisiaj produkty z Mlada Boleslav odnoszą sukcesy nie tylko w klasie B i C, ale również deklasują rywali w segmencie D. Druga generacja Superba po faceliftingu charakteryzuje się przystępnymi cenami, przepastną kabiną pasażerską oraz nowoczesnym i uniwersalnym designem nadwozia. Dodatkowymi atutami modelu są szeroka paleta silników: cztery benzynowe i trzy wysokoprężne oraz fakt, że to odświeżona wersja modelu, debiutująca na rynku w ubiegłym roku. Połączenie tych zalet pozwoliło Superbowi na zdetronizowanie rywali zarówno w zestawieniu silników wysokoprężnych jak i benzynowych. Po 48 miesiącach i przebiegu 150 000 kilometrów Škoda napędzana Dieslem warta jest 43,3 procent swojej początkowej ceny zakupu i 41,1 procent jeżeli w czeskim modelu pod maską pracuje silnik benzynowy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

La Strada - Fundacja Przeciwko Handlowi Ludźmi i Niewolnictwu

Fundacja podejmuje działania mające na celu zwalczanie handlu kobietami

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »