REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zarejestrować samochód kupiony w Polsce

Jak zarejestrować samochód kupiony w Polsce
Jak zarejestrować samochód kupiony w Polsce

REKLAMA

REKLAMA

Niezależnie od tego, czy kupujemy samochód nowy, czy używany wymagana jest jego rejestracja. W niniejszym tekście przedstawimy sam proces rejestracji, samochodu zakupionego w Polsce.

Gdzie dokonujemy rejestracji

REKLAMA

W celu rejestracji pojazdu wymagane jest złożenie odpowiedniego wniosku w starostwie powiatoym właściwym dla miejsca zamieszkania - dla miast na prawie powiatu, jest to urząd miasta.

Zobacz też: Co zrobić w razie utraty dowodu rejestracyjnego?

Decyzja administracyjna

Rejestracja pojazdu, zostaje dokonana w oparciu o decyzję administracyjną. Wydanie zaś każdej decyzji wymaga czasu. W związku z tym, aby umożliwić nabywcy posługiwanie się zakupionym pojazdem do wydania ostatecznej decyzji, wraz ze złożeniem wniosku, urząd dokonuje tymczasowego dopuszczenia pojazdu do ruchu (na 30 dni.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dokumenty wymagane do złożenia wniosku:

  • Wypełniony wniosek rejestrację pojazdu - wzór
  • Dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (np. paszport).
  • Dowód własności pojazdu, np.:
    • umowa sprzedaży, umowa darowizny, itp.
    • faktura VAT,
    • prawomocne orzeczenie sądu.
  • karta pojazdu- jeśli była wydana
  • dowód rejestracyjny pojazdu- jeśli był wcześniej rejestrowany.

Opłaty:

  • 12 zł – pozwolenie czasowe.
  • 30 zł – tablice rejestracyjne motorowerowe.
  • 40 zł – tablice rejestracyjne motocyklowe.
  • 80 zł – tablice rejestracyjne samochodowe.
  • 1000 zł - tablice rejestracyjne indywidualne samochodowe.
  • 500 zł – tablice rejestracyjne indywidualne motocyklowe.
  • 40 zł – tablice rejestracyjne na przyczepę.
  • 11 zł – komplet nalepek legalizacyjnych.
  • 16,50 zł – nalepka kontrolna na szybę pojazdu.
  • 48 zł – dowód rejestracyjny.

Opłata ewidencyjna za wydanie:

  • dowodu rejestracyjnego – 0,50 zł,
  • pozwolenia czasowego – 0,50 zł,
  • nalepki kontrolnej – 0,50 zł,
  • zalegalizowanych tablic rejestracyjnych – 0,50 zł,
  • karty pojazdu – 0,50 zł.

Wyrobienie tablic rejestracyjnych.

Po złożeniu uzyskaniu pozwolenia czasowego, musimy wyrobić tablice rejestracyjne. Najczęściej odpowiednie punkty znajdują w okolicy urzędu.

Rejestracja docelowa.

W celu odebrania dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu, musimy ponownie zgłosić się do starostwa.

Tym razem nie musimy już nic płacić, wymiana pozwolenia czasowego na dowód rejestracyjny jest bezpłatne.

Zobacz też: Kiedy i jak można wyrejestrować pojazd?

W celu odebrania dowodu rejestracyjnego pojazdu musimy okazać:

- pozwolenie czasowe

- dokument tożsamości

- kartę pojazdu (jeśli była wydana)

- ważną (opłaconą) polisę OC

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA