| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Ubezpieczenie pojazdu > Przedstawiamy na jakie działanie firm ubezpieczeniowych skarżą się kierowcy

Przedstawiamy na jakie działanie firm ubezpieczeniowych skarżą się kierowcy

Do Biura Rzecznika Ubezpieczonych w okresie III kwartałów 2010 r. wpłynęło 8665 pisemnych skarg z zakresu ubezpieczeń gospodarczych. Najliczniejsza grupa skarg, odnosiła się do ubezpieczeń komunikacyjnych – 4837 (55,8%).

Wśród skarg z zakresu ubezpieczeń komunikacyjnych najwięcej odnotowano na obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych – 2661 skarg (30,7%), oraz składki ubezpieczeniowe (1208 skarg tj. 13,9%). Na trzecim miejscu znalazły się skargi dotyczące problemów odnoszących się do ubezpieczeń autocasco – 799 skarg (9,2%).

Zobacz również: Dokumenty niezbędne do rejestracji auta

Klienci ubezpieczycieli skarżyli się przede wszystkim na:

• występowanie tzw. podwójnego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych;
• problemy z uzyskaniem zwrotu niewykorzystanej części składki za OC komunikacyjne w następstwie zbycia pojazdu;
• wysokość składek, w tym na konstrukcję taryf składek.

Ponadto część skarg dotyczyła Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, w tym najczęściej odmowy uznania w całości lub w części zasadności zgłaszanych roszczeń odszkodowawczych (69 skarg – 0,8%).

Kolejne dotyczyły nakładania opłat tytułem niedopełnienia obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (28 skarg – 0,3%).

Pozostałe wystąpienia skarżących w tej grupie spraw, dotyczyły ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów – 43 skargi (0,5%), ubezpieczeń assistance – 22 skargi (0,3%) oraz ubezpieczenia Zielonej Karty – 7 skarg (0,1%).

Zobacz również: Kiedy można liczyć na zwrot pieniędzy z ubezpieczenia?

W wyniku interwencji Rzecznika Ubezpieczonych w okresie III kwartałów 2010 r. łącznie w odniesieniu do 2005, nastąpiła zmiana stanowiska na korzyść skarżącego, co stanowiło 39,8% wszystkich spraw zakończonych. Natomiast 3028 sprawy zostały zakończone wynikiem negatywnym, co stanowiło 60,2% wszystkich skarg, w których Rzecznik Ubezpieczonych zakończył postępowanie interwencyjne.

Oprac. na podstawie raportu dot. skarg kierowanych do Rzecznika Ubezpieczonych w okresie III kwartałów 2010 r.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Do Biura Rzecznika Ubezpieczonych w okresie III kwartałów 2010 r. wpłynęło 8665 pisemnych skarg z zakresu ubezpieczeń gospodarczych. Najliczniejsza grupa skarg, odnosiła się do ubezpieczeń komunikacyjnych – 4837 (55,8%).
Do Biura Rzecznika Ubezpieczonych w okresie III kwartałów 2010 r. wpłynęło 8665 pisemnych skarg z zakresu ubezpieczeń gospodarczych. Najliczniejsza grupa skarg, odnosiła się do ubezpieczeń komunikacyjnych – 4837 (55,8%).

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Kosior

Prawnik, absolwentka Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »