| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Ubezpieczenie pojazdu > Jak krok po kroku ubezpieczyć samochód w systemie direct?

Jak krok po kroku ubezpieczyć samochód w systemie direct?

Sprzedaż polis komunikacyjnych w systemie direct cieszy się coraz większą popularnością. Kupując ubezpieczenie przez telefon i Internet, a nie u agenta warto zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników.

Rozmowa telefoniczna podczas której można ubezpieczyć auto trwa ok. 20 minut. Podczas takiej rozmowy konsultant zadaje szczegółowe pytania dotyczące samochodu i właściciela. Aby rozmowa przebiegła szybko i sprawnie warto mieć wówczas pod ręką dowód osobisty, prawo jazdy, dowód rejestracyjny i poprzednią polisę ubezpieczeniową.

Na podstawie informacji, które podamy przez telefon zostanie wyliczona składka i od razu możemy podjąć decyzję o zawarciu umowy. Dokumenty zostaną przysłane pocztą.

Zobacz również: Kiedy nie dostaniesz pieniędzy z polisy OC lub AC?

Jeśli natomiast zdecydujemy się na zakup polisy przez Internet powinniśmy wypełnić wniosek na stronie internetowej wybranej firmy ubezpieczeniowej. Wniosek przed wysłaniem koniecznie trzeba dokładnie sprawdzić. Gdy pojawią się jakieś niejasności lepiej wstrzymać się z wysłaniem wniosku i zadzwonić do firmy ubezpieczeniowej.

System infolinii przerzuca na przedstawiciela zakładu ubezpieczeń ciężar prawidłowego wypełnienia wniosku. Natomiast nieprawidłowe jego wypełnienie przez Internet może później prowadzić do odmowy wypłaty odszkodowania.

Kupując ubezpieczenie w systemie direct mamy do wyboru kilka możliwości płatności. Składkę można opłacić przelewem, kartą kredytową lub za pobraniem pocztowym przy odbiorze polisy. Klienci mogą regulować należności za polisę jednorazowo, raz na pół roku, co kwartał lub co miesiąc.

Ponadto warto dokładnie przyjrzeć się promocyjnym pakietom, które wbrew pozorom znacząco wpływają na cenę całości składki ubezpieczeniowej. Często firmy ubezpieczeniowe np. do obowiązkowego ubezpieczenia OC „dodają” ubezpieczenia dobrowolne, takie jak ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), pomocy drogowej (Assistance) czy ochrony prawnej (OP).

Zazwyczaj jednak te „dodawane” ubezpieczenia mają bardzo ograniczony zakres, np. przy ubezpieczeniu NNW wypłata świadczenia następuje tylko w przypadku trwałego inwalidztwa.

Zobacz również: Ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków - NNW

Zanim jednak zdecydujemy się na zakup polisy przez telefon lub Internet powinniśmy zapoznać się z ogólnym warunkami ubezpieczenia (OWU). Dokument ten, firmy ubezpieczeniowe zamieszczają na swoich stronach internetowych.

Warto zwrócić w nim szczególną uwagę na wyłączenia i w przypadku wątpliwości zapytać konsultanta w jakiej sytuacji firma ubezpieczeniowa może odmówić nam wypłaty odszkodowania.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Kupując ubezpieczenie przez telefon i Internet, a nie u agenta warto zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników.
Kupując ubezpieczenie przez telefon i Internet, a nie u agenta warto zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników.

CIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

VGD

VGD jest międzynarodową firmą świadczącą usługi w zakresie audytu, podatków, księgowości, kadr i płac oraz doradztwa biznesowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK