| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Najem samochodu > Wyniki PZWLP po trzecim kwartale 2014 r. - komentarz

Wyniki PZWLP po trzecim kwartale 2014 r. - komentarz

Główna kategoria wynajmu samochodów, czyli full service leasing wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem przedsiębiorstw. Zauważalny jest wzrost zainteresowania pakietami serwisowymi.

Komentarz Daniela Trzaskowskiego, Dyrektora Sprzedaży Flotowej Volkswagen Leasing:

PZWLP już od sześciu lat prezentuje wyniki swoich firm członkowskich. Najnowsze zestawienie, podsumowujące sytuację w branży flotowej po III kwartale 2014 r., nie przynosi niespodzianek: główna kategoria wynajmu, czyli full service leasing, trzyma się mocno.

Warto jednak zwrócić uwagę na kategorię „wyłączne zarządzanie flotą” (Fleet Management), która w ciągu roku (od jesieni 2013 do jesieni 2014) zyskała ponad 36 procent. W liczbach bezwzględnych nie jest to imponujący wynik, ponieważ wzrost wyniósł około 3 400 aut r/r, ale wskazuje on na wartą odnotowania dynamikę rozwoju produktu, który w ostatnich latach był już kilkakrotnie określany jako zanikający.

Główną przyczyną tego wzrostu jest szybko rozwijająca się sprzedaż pakietów serwisowych Volkswagen Leasing, szczególnie wśród Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Wobec pakietów serwisowych mamy bardzo ambitne plany rozwoju i w najbliższych kwartałach powinien utrzymać się stały wzrost ich sprzedaży.

Zobacz też: Zwroty przydatne przy leasingu samochodów

Z analiz Volkswagen Leasing wynika, że po pakiety serwisowe sięgają najczęściej małe firmy i mikroprzedsiębiorstwa, w tym oparte na jednoosobowej działalności gospodarczej, zarówno w wyłącznym zarządzaniu, jak i w leasingu z serwisem (według definicji PZWLP). Oznacza to, że mniejsze podmioty doceniają wynajem i leasing pojazdów, a także biorą je pod uwagę planując funkcjonowanie firmowych aut.

Jakie cechy pakietów serwisowych są dla małych firm szczególnie istotne? Z jednej strony są to argumenty finansowe: pakiety zapewniają przewidywalność kosztów przeglądów i napraw, a tym samym umożliwiają zaplanowanie wydatków nawet na kolejnych 5 lat. W przypadku finansowania zakupu kredytem lub leasingiem, koszt pakietu można dołączyć do miesięcznych rat, a rozliczenia za naprawy można dokonać bezgotówkowo. Z drugiej strony: polscy przedsiębiorcy w skali mikro – podobnie do swoich kolegów z rynków zachodnich – oczekują komfortu i efektywnego gospodarowania czasem. Pakiety serwisowe zapewniają im poczucie bezpieczeństwa związane ze stanem technicznym pojazdu i wygodę korzystania z auta. Wszystkie przeglądy nabywcy mogą wykonać w każdym Autoryzowanym Serwisie danej marki Grupy Volkswagen w Polsce – co zapewnia najwyższą jakość obsługi – bez względu na to, u którego dealera zakupili pakiet.

Zobacz też: Różnica między najmem a leasingiem samochodu

Volkswagen Leasing wygenerował niemal 90 procent (około 3 100 pojazdów) wzrostu odnotowanego przez cały PZWLP w ciągu ostatniego roku w kategorii wyłącznego zarządzania flotą. Popularność wpływających na taki wynik pakietów serwisowych w kolejnym roku z pewnością będzie coraz większa, wraz z rosnącym zainteresowaniem wybranymi produktami flotowymi wśród firm z sektora MSP.

Źródło: Materiały prasowe Volkswagen Leasing

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sergiusz Felbur

Prawnik, specjalista ds. produktów prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK