| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Najem samochodu > Wyniki PZWLP po trzecim kwartale 2014 r. - komentarz

Wyniki PZWLP po trzecim kwartale 2014 r. - komentarz

Główna kategoria wynajmu samochodów, czyli full service leasing wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem przedsiębiorstw. Zauważalny jest wzrost zainteresowania pakietami serwisowymi.

Komentarz Daniela Trzaskowskiego, Dyrektora Sprzedaży Flotowej Volkswagen Leasing:

PZWLP już od sześciu lat prezentuje wyniki swoich firm członkowskich. Najnowsze zestawienie, podsumowujące sytuację w branży flotowej po III kwartale 2014 r., nie przynosi niespodzianek: główna kategoria wynajmu, czyli full service leasing, trzyma się mocno.

Warto jednak zwrócić uwagę na kategorię „wyłączne zarządzanie flotą” (Fleet Management), która w ciągu roku (od jesieni 2013 do jesieni 2014) zyskała ponad 36 procent. W liczbach bezwzględnych nie jest to imponujący wynik, ponieważ wzrost wyniósł około 3 400 aut r/r, ale wskazuje on na wartą odnotowania dynamikę rozwoju produktu, który w ostatnich latach był już kilkakrotnie określany jako zanikający.

Główną przyczyną tego wzrostu jest szybko rozwijająca się sprzedaż pakietów serwisowych Volkswagen Leasing, szczególnie wśród Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Wobec pakietów serwisowych mamy bardzo ambitne plany rozwoju i w najbliższych kwartałach powinien utrzymać się stały wzrost ich sprzedaży.

Zobacz też: Zwroty przydatne przy leasingu samochodów

Z analiz Volkswagen Leasing wynika, że po pakiety serwisowe sięgają najczęściej małe firmy i mikroprzedsiębiorstwa, w tym oparte na jednoosobowej działalności gospodarczej, zarówno w wyłącznym zarządzaniu, jak i w leasingu z serwisem (według definicji PZWLP). Oznacza to, że mniejsze podmioty doceniają wynajem i leasing pojazdów, a także biorą je pod uwagę planując funkcjonowanie firmowych aut.

Jakie cechy pakietów serwisowych są dla małych firm szczególnie istotne? Z jednej strony są to argumenty finansowe: pakiety zapewniają przewidywalność kosztów przeglądów i napraw, a tym samym umożliwiają zaplanowanie wydatków nawet na kolejnych 5 lat. W przypadku finansowania zakupu kredytem lub leasingiem, koszt pakietu można dołączyć do miesięcznych rat, a rozliczenia za naprawy można dokonać bezgotówkowo. Z drugiej strony: polscy przedsiębiorcy w skali mikro – podobnie do swoich kolegów z rynków zachodnich – oczekują komfortu i efektywnego gospodarowania czasem. Pakiety serwisowe zapewniają im poczucie bezpieczeństwa związane ze stanem technicznym pojazdu i wygodę korzystania z auta. Wszystkie przeglądy nabywcy mogą wykonać w każdym Autoryzowanym Serwisie danej marki Grupy Volkswagen w Polsce – co zapewnia najwyższą jakość obsługi – bez względu na to, u którego dealera zakupili pakiet.

Zobacz też: Różnica między najmem a leasingiem samochodu

Volkswagen Leasing wygenerował niemal 90 procent (około 3 100 pojazdów) wzrostu odnotowanego przez cały PZWLP w ciągu ostatniego roku w kategorii wyłącznego zarządzania flotą. Popularność wpływających na taki wynik pakietów serwisowych w kolejnym roku z pewnością będzie coraz większa, wraz z rosnącym zainteresowaniem wybranymi produktami flotowymi wśród firm z sektora MSP.

Źródło: Materiały prasowe Volkswagen Leasing

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Adam Misiński

Biegły rewident

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »