| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Inne formalności > Afera Volkswagena – jak dochodzić swoich praw?

Afera Volkswagena – jak dochodzić swoich praw?

Jakie działania powinien podjąć właściciel samochodu, który podejrzewa że dotyczy go sprawa fałszowania wyników pomiaru czystości spalin? Poniżej porady Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Afera Volkswagena – jak dochodzić swoich praw?

  1. Sprawdzić, czy sprawa dotyczy twojego pojazdu

Jeżeli posiadasz pojazd marki Audi, Seat, Skoda lub Volkswagen, wyposażony w silnik diesla, na specjalnie uruchomionych stronach internetowych możesz sprawdzić, czy sprawa dotyczy twojego samochodu:

  • marka Audi: http://www.audi.pl/pl/brand/pl/service/akcja-serwisowa.html
  • marka Seat: http://www.seat-auto.pl/serwis/silniki-diesel/sprawdz-swoj-samochod.html
  • marka Skoda: http://skoda-recallactions.skoda-auto.com/pl-pl?s=W&cd=0
  • marka Volkswagen: http://info.volkswagen.com/pl/pl/home?tab=check-own-car

Jeżeli tak, przedsiębiorca powinien – po opracowaniu odpowiedniej procedury naprawczej - powiadomić cię o konieczności pojawienia się w dogodnym terminie w serwisie, aby sprawdzić stan techniczny pojazdu. W przypadku stwierdzenia zagrożeń, producent powinien dokonać naprawy na własny koszt.

Zobacz też: Prawo Jazdy 2017 r. - wszystkie zmiany

2. Uzyskać dodatkowe informacje

Transportowy Dozór Techniczny (TDT), zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym, podjął działania zmierzające do wyjaśnienia, czy Volkswagen Group Polska stworzył zagrożenie dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym lub środowiska. Jeżeli tak, Volkswagen ma obowiązek powiadomić TDT o tym fakcie oraz usunąć zagrożenie. Rolą TDT jest natomiast m.in. analiza i ocena planu działań naprawczych producenta, a także sprawdzenie stanu jego realizacji. Ze względu na poziom skomplikowania naprawy, przedsiębiorca ma prawo – w uzgodnieniu z TDT - zaplanować jej przeprowadzenie w odległym terminie, dlatego brak wezwania do serwisu w tej chwili nie powinien być powodem do niepokoju. Aktualne informacje znajdują się na stronie www.tdt.pl/homologacja-pojazdow.html. Dodatkowo możesz skontaktować się również z Transportowym Dozorem Technicznym, ul. Tytusa Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa, tel. 22 490 29 02, e-mail info@tdt.pl.

3. Zawiadomić UOKiK

Jeżeli skontaktowałeś się z przedsiębiorcą i uzyskałeś informację, że nie planuje on naprawy, złożona przez Ciebie reklamacja nie została rozpatrzona lub przeprowadzona w jej wyniku naprawa spowodowała spadek osiągów czy też wzrost kosztów eksploatacji, możesz powiadomić o tym UOKiK pisząc e-mail na adres diesel@uokik.gov.pl. Pamiętaj o dołączeniu do wiadomości danych identyfikacyjnych oraz dokumentacji sprawy (kopia korespondencji z przedsiębiorcą, zawarte umowy etc.). Dane te zostaną wykorzystane w ramach prowadzonego postępowania wyjaśniającego.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Fedorowska

psycholog, mediator. Kancelaria Mediacyjna „Primum Consensus”.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »