REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak ułatwić opłacanie i rozliczanie podróży w firmie transportowej?

Jak ułatwić opłacanie i  rozliczanie podróży w firmie transportowej?
Jak ułatwić opłacanie i rozliczanie podróży w firmie transportowej?

REKLAMA

REKLAMA

Jak ułatwić opłacanie i rozliczanie podróży w firmie transportowej? W dzisiejszych czasach wyjazdy służbowe to codzienność pracowników nawet niewielkich firm. Niestety biurokracja, która się z tym wiąże jest uciążliwa. jak temu zaradzić?

Różne systemy opłat e-myta w różnych krajach nie ułatwiają rozliczenia podróży

Przeciętna mała, średnia firma rozlicza 2-3 wyjazdy służbowe w miesiącu. Dla spedycyjnych i kurierskich, krajowe i zagraniczne podróże autem to codzienność.

REKLAMA

REKLAMA

Delegacja służbowa jest narzędziem pracy ponad połowy polskich przedsiębiorstw z sektora MŚP, a najczęściej wybieranym przez nie środkiem transportu jest samochód służbowy (55 proc.) – wynika z badania „Podróże służbowe i kondycja polskich firm” przeprowadzonego na zlecenie Diners Club Polska. Dużą część firmowych wyjazdów stanowią podróże zagraniczne, głównie po Unii Europejskiej. Niestety, choć granice wewnątrz wspólnoty od dawna są otwarte, opłaty drogowe dla tranzytu są nadal pobierane przez poszczególne krajowe systemy. Oznacza to dodatkowe wydatki i utrudnienia dla kierowców.

- Na przykład w Polsce obowiązuje system viaToll, w Czechach – eMyto, a w Austrii – Go Maut. Oznacza to, że aby uiścić opłatę za przejazd w sposób elektroniczny, nawet podczas podróży po naszym regionie, potrzebnych jest kilka różnych urządzeń pokładowych. Dodatkowo system viaToll nie obejmuje wszystkich płatnych dróg w Polsce. Na odcinkach autostrad A1, A2 i A4 zarządzanych przez koncesjonariuszy obowiązują inne formy płatności – mówi Paweł Kałudow, dyrektor sprzedaży Diners Club Polska.

Zobacz też: Samochód dla firmy: Co lepsze - leasing czy kredyt?

Jedna Unia, wiele systemów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kraje członkowskie Unii Europejskiej były co prawda zobowiązane przygotować się do wejścia jednolitego systemu European Electronic Toll Service do października 2012 r. Jednak nie wszystkie kraje dostosowały się do wymogów systemu. Tymczasem jego wdrożenie oznaczałoby możliwość korzystania z uniwersalnego urządzenia i rozliczania opłat z jednym operatorem. Niedawno Komisja Europejska upomniała Polskę w tej sprawie, wytykając jej trzyletnie opóźnienia prawne i techniczne. Dopóki EETS nie obowiązuje, firmy transportowe mogą usprawniać pracę kierowców i rozliczenia wykorzystując dostępne narzędzia finansowe.  

- Na rynku są dostępne wyspecjalizowane narzędzia płatnicze, skrojone specjalnie na potrzeby firm transportowych. Pozwalają na proste uiszczenie opłat drogowych w różnych systemach. Jednym z nich jest niespersonalizowane konto karty, służące do pokrywania kosztów przejazdów drogami płatnymi w elektronicznym systemie poboru opłat. Należność jest naliczana automatycznie z rachunku karty, wystarczy przejechać przez bramkę – mówi Paweł Kałudow

Zobacz też: Czy paragon może być dokumentem prawniającym do odliczenia kosztu uzyskania przychodów?

Jak ułatwić opłacanie i  rozliczanie podróży w firmie transportowej?

W odróżnieniu od kont przedpłaconych (pre-pay), konta z odroczoną płatnością (post-pay) nie wymagają od ich użytkowników gromadzenia odpowiedniej ilości środków. Saldo obejmuje sumę należności za wszystkie pojazdy zarejestrowane w ramach konta, które trzeba uregulować pod koniec określonego w umowie okresu rozliczeniowego.

- Najbardziej atrakcyjne produkty finansowe na rozliczenie dają nawet do 59 dni. Dzięki temu firma transportowa zyskuje dostęp do darmowego kredytu trwającego dłużej niż wynosi standardowy kredyt kupiecki co może pomóc jej w zachowaniu płynności finansowej – mówi Paweł Kałudow

Co ważne, dane karty są zaszyte w urządzeniu pokładowym i nie ma możliwości użycia ich w inny sposób niż do poboru opłat. Pracownik nie musi zabierać ze sobą w podróż karty. Cały proces opłaty przebiega automatycznie za pomocą urządzenia pokładowego pojazdu i nie wymaga autoryzacji kierowcy. Bezpieczeństwo zapewnia też to, że wydawca karty nie obciąży odpowiedzialnością finansową użytkownika w przypadku utraty czy kradzieży karty. Wszelkie transakcje budzące wątpliwość nie są wliczane w bilans do czasu ich wyjaśnienia. Natomiast rachunek służący do obsługi karty jest niezależny od konta bankowego firmy. Nie jest zatem wymagane składanie depozytu i gwarancji. Firma korzysta z ustalonego limitu wydatków, który w razie potrzeby może zostać natychmiast podwyższony bez dodatkowych kosztów. To dobre rozwiązanie dla firm, które chcą usprawnić swoją pracę, a wolą nie przekazywać pracownikom karty służbowej karty płatniczej.

Zobacz też: Czy można odliczać 100% VAT od najmu miejsc parkingowych dla samochodów służbowych?

Warto również maksymalnie uprościć rozliczanie wydatków związanych z podróżą.

- Niespersonalizowane konto karty bardzo ułatwia rozliczenia. Wszystkie transakcje w miesiącu są kumulowane w postaci czytelnego wyciągu i wysyłane do firmy, co upraszcza obsługę księgową podróży i zmniejsza biurokrację. Należy pamiętać, że każdy wydatek musi być udokumentowany fakturą, bez niej nie będziemy mogli go odpisać od podatku. Dobre produkty dla firm powinny dawać łatwy dostęp do konta przez internet. Dzięki temu za pomocą jednego scentralizowanego narzędzia można mieć wgląd we wszystkie informacje dotyczące narzędzi płatniczych wykorzystywanych w firmie, jakich transakcji dokonano za pomocą konkretnych kart, sald, terminów spłat i wyciągów dostępnych do pobrania w wybranym formacie – pdf, csv czy pliku Excel. Dane mogą być też przedstawione w formie czytelnych wykresów – mówi Paweł Kałudow

Dużym ułatwieniem jest również to, że niektóre firmy wydające takie karty służą pomocą przy rejestracji firmy lub jej pojazdów do elektronicznego systemu opłat co pozwala na oszczędność zarówno czasu jak i pieniędzy.

Źródło: Materiały prasowe Diners Club Polska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA