REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządzanie flotą aut ciężarowych a osobowych - główne różnice

Flota samochodowa
Flota samochodowa
Media

REKLAMA

REKLAMA

Sposób zarządzania flotą samochodów jest uzależniony od rodzaju pojazdów. Inne priorytety stawiane są flocie ciężarówek a inne autom osobowym. Skąd biorą się te różnice?

Flota aut ciężarowych i osobowych - różnice z zarządzaniu

Różnice w zarządzaniu flotą ciężarówek i aut osobowych wynikają głównie z przeznaczenia samochodów. W przypadku pojazdów ciężarowych duży nacisk kładziony jest na szeroko rozumianą kwestię zużycia paliwa i czas spędzany za kierownicą, a we flotach osobowych na rozróżnienie czasu pracy i prywatnego.

REKLAMA

REKLAMA

„W ciężarówkach liczy się liczba przejechanych kilometrów, przy czym każdy z nich powinien przekładać się na zysk. Stąd tak ważna jest możliwość kontrolowania tego, co dzieje się
z samochodem, gdzie się on znajduje i czy wykonuje powierzone mu zadania”
– mówi Dominika Włodarczyk z firmy Gannet Guard Systems. „Mówiąc obrazowo: we flotach aut osobowych tzw. kilometrówka jest kosztem, a w ciężarowych – zarobkiem”.

Nic więc dziwnego, że fleet managerowie coraz chętniej sięgają po narzędzie, jakim jest system monitoringu pojazdów. Pozwala on, po integracji z innymi systemami, na zarządzanie już niemal całymi mobilnymi zasobami firmy, a to oznacza, że ma realny wpływ na generowanie przychodów. Nie wszyscy jednak jeszcze zdają sobie z tego sprawę, gdyż jak podkreśla Dominika Włodarczyk: „Floty osobowe zazwyczaj korzystają tylko z podstawowej funkcjonalności systemu GPS, którą jest bieżący monitoring. Floty ciężarowe wymagają znacznie bardziej zaawansowanych funkcjonalności, często szytych na miarę”. A gdyby wszyscy, niezależnie od wielkości posiadanej floty, zaczęli intensywnie monitorować swoje auta i – co ważniejsze – wyciągać wnioski na podstawie raportów, mogłoby się okazać, że ma to znaczny wpływ na podniesienie rentowności firmy.

Zobacz też: Ryczałt za samochód służbowy używany do celów prywatnych w 2015 roku

Umiejętne korzystanie z systemów monitoringu GPS oznacza m.in. dopasowanie rozwiązania do obszaru, po jakim poruszają się pojazdy. Ciężarówki częściej wysyłane są w trasy zagraniczne, podczas gdy samochody osobowe przeważnie jeżdżą po Polsce. W efekcie dla zarządców flot aut ciężkich znacznie ważniejsze jest planowanie tras najbardziej ekonomicznych, uwzględniających różnice w kosztach przejazdów przez poszczególne państwa, w tym wynagrodzenia dla kierowców (chociażby ze względu na wciąż nieuregulowaną sprawę niemieckiej płacy minimalnej w firmach przewozowych).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ze względu na stosunkowo częste kradzieże paliwa – niezależnie od tego, czy ich autorami są pracownicy, czy złodzieje zewnętrzni – dla fleet managerów odpowiedzialnych za samochody ciężarowe liczą alerty o tankowaniach i ewentualnym nienormatywnym ubywaniu paliwa.

Źródło: materiały prasowe Gannet Guard Systems

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA