| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Auto firmowe > Jakie kryteria musi spełniać firma, by skorzystać z leasingu?

Jakie kryteria musi spełniać firma, by skorzystać z leasingu?

Leasing to szybki i nieskomplikowany sposób finansowania inwestycji. Jednak firma, która chce z niego skorzystać powinna spełnić określone wymogi. Jakie?

Istotny jest m.in. minimalny okres istnienia firmy, brak zadłużenia wobec budżetu państwa i ZUS czy posiadanie określonej zdolności kredytowej. Przedsiębiorca powinien również dostarczyć stosowne dokumenty, potrzebne do zawarcia umowy leasingowej.

Dla kogo leasing?

Z leasingu może skorzystać dowolny podmiot gospodarczy - m.in. osoba fizyczna prowadząca działalność, spółka cywilna, akcyjna czy też spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

Zobacz też: Jakie są rodzaje leasingu?

Okres istnienia firmy

Podejmując decyzję o zawarciu umowy leasingowej, jednym z podstawowych kryteriów formalnych, które podlega ocenie firmy leasingowej, jest okres istnienia przedsiębiorstwa. Dla firm, które istnieją na rynku od stosunkowo niedługiego czasu, leasing może okazać się jedyną formą finansowania, z uwagi na wysokie wymogi stawiane przez banki. EFL oferuje swoje usługi przedsiębiorcom, którzy funkcjonują na rynku już od 12 miesięcy.

Brak zadłużenia

Kolejną kwestią, istotną dla przedsiębiorcy zainteresowanego finansowaniem leasingiem, jest brak zadłużenia podmiotu gospodarczego wobec budżetu państwa. Fakt ten powinien być udokumentowany zaświadczeniem z Urzędu Skarbowego. Tak samo ważny jest brak zadłużenia przedsiębiorstwa w opłacaniu składek ZUS. Aby otrzymać pozytywną decyzję leasingodawcy dotyczącą finansowania, firma powinna terminowo opłacać wszelkie zobowiązania.

Zobacz też: Umowa leasingu – co powinna zawierać?

Zdolność kredytowa

Wśród kryteriów formalnych, koniecznych do spełnienia na drodze ubiegania się o finansowanie leasingiem, jest określenie zdolności kredytowej. Firmy leasingowe analizują zdolność spłaty zobowiązań leasingowych przedsiębiorcy m.in. poprzez analizę wyników finansowych przedsiębiorstwa, jego pozycji rynkowej, doświadczenia czy historii współpracy. Powyższe informację pozyskiwane są z dokumentów rejestrowych i finansowych firmy, co pozwala na podjęcie decyzji o przyznaniu lub odmowie leasingu w bardzo krótkim czasie.

Wymagane dokumenty

Lista dokumentów potrzebnych do zawarcia umowy leasingowej jest uzależniona od rodzaju leasingu, jego wartości oraz wymogów stawianych przez firmę leasingującą. Firmy udzielają leasingu za pośrednictwem procedury standardowej oraz uproszczonej – na ich podstawie kształtowane są odmienne wymogi formalne. W przypadku procedury uproszczonej, od przedsiębiorcy nie jest wymagane dostarczenie pełnej dokumentacji, a jedynie: wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, zaświadczenia o numerze REGON i NIP, oświadczenia o wysokości osiąganego dochodu oraz zaświadczenia z ZUS. Natomiast w ramach procedury standardowej, przedsiębiorca dostarcza m.in. dokumenty rejestrowe firmy, kserokopię dowodu osobistego, numer REGON, NIP, deklaracje PIT i CIT dokumentujące dochód za ostanie 12 miesięcy oraz zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o braku zaległości wobec budżetu.

Zobacz też: Leasing na przykładzie kalkulacji

Tekst: Krzysztof Kot, Menedżer Rynku Pojazdów w Departamencie Sprzedaży EFL

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

TC Concept

Firma doradcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »