| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Auto firmowe > Umowa z firmą CFM - zanim podpiszesz

Umowa z firmą CFM - zanim podpiszesz

Na co warto zwrócić uwagę zanim podpiszesz umowę z firmą CFM? Na to pytanie odpowiadamy w poniższym tekście.

Opłata wstępna

Niektóre firmy CFM domagają się opłaty wstępnej. Najlepsze rozwiązanie stanowi jej brak, lecz zdaje sobie sprawę, że czasem jest to po prostu niemożliwe.

Gwarancja ceny

Jeśli składamy zamówienie w czasie ważności oferty i firma wynajmu potwierdzi przyjęcie, powinniśmy mieć zapis w umowie, że później zmiana stawek czynszu finansowego, czynszu serwisowego i stawki ubezpieczenia nie może się zmienić inaczej niż aneksem podpisanym przez obie strony. Gdyby natomiast firma wynajmu nie zrealizowała tego zamówienia zgodnie z ustalonymi cenami, będzie musiała pokryć nasze straty. Pamiętajmy, że zapis ten broni klientów przed zaniżonymi ofertami, które są tuż przed wydaniem pojazdu korygowane do stawek opłacalnych. Zawsze firma wynajmu może zarezerwować u dealera samochód w odpowiedniej cenie, ubezpieczenia również można dla danego pojazdu zagwarantować, zaś samo finansowanie to wewnętrzna sprawa podmiotu CFM.

Jeden lub wielu partnerów

Ilość partnerów CFM współpracujących z nami powinna być uzależniona od wielkości floty, a także od cyklu wymiany samochodów służbowych. Jeśli park maszyn jest bardzo niewielki dalsze rozdrobnienie wolumenu nie wpłynie pozytywnie na wysokość cen najmu. Przy pokaźniejszej ilości aut warto współpracować z dwoma lub więcej firmami wynajmu, ponieważ o każde zamówienie „powalczą” co najmniej dwa konkurencyjne podmioty, a więc mamy dużą szanse na uzyskanie korzystniejszej oferty. Współpracując z kimś „na wyłączność” jesteśmy zmuszeni przyjąć propozycję bez możliwości weryfikacji. Gdy zamierzamy jednorazowo wymienić duże ilości samochodów, warto przygotować konkurs ofert, biorąc pod uwagę również przedsiębiorstwa, z którymi dotychczas nie współpracowaliśmy.

Zobacz też: Faktoring – w jaki sposób poprawia płynność finansową?

II Proces zakupu pojazdów

Oferta cenowa

W zależności od marki samochodów, oferty cenowe są przygotowywane przez dealerów lub generalnych importerów. Jednak warunki sprzedaży dla odbiorcy końcowego narzuca ten drugi z wymienionych podmiotów. Nie ma więc znaczenia w tym aspekcie wybór firmy finansującej. Proponuję zatem nawiązać kontakt z osobami odpowiedzialnymi za sprzedaż flotową bezpośrednio w polskich przedstawicielstwach koncernów samochodowych. Moim zdaniem łatwiej będzie nam ich przekonać co do szansy współpracy długofalowej i o tym, że docelowa ilość kupowanych środków lokomocji jest znacznie większa niż ta z zapytania do firm wynajmu. Spotkanie takie ułatwi nam zrozumienie polityki flotowej danej marki, przyszłość jej poszczególnych modeli itp.

reklama

Ekspert:

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

flota, parking
flota, parking

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sklepy KOMFORT S.A.

Sklepy KOMFORT S.A. to największa w Polsce sieć specjalizująca się w sprzedaży pokryć podłogowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »