| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Auto firmowe > Serwisowanie opon w pojazdach służbowych

Serwisowanie opon w pojazdach służbowych

Duże floty z zasady współpracują z sieciami serwisów ogumienia działającymi w całym kraju. Sieci te wyznaczają punkty, które zajmują się obsługą flot. Dwa razy w roku firmowe auto musi zostać poddane wymianie ogumienia z zimowego na letnie i odwrotnie.

Nie każdy serwis należący do sieci zajmuje się flotami. Przykładowo, jak dowiadujemy się od Marcina Rosoła, menedżera ds. obsługi klientów flotowych w Polskich Składach Oponiarskich (PSO) przyjmują floty w 110 serwisach na 400 działających pod szyldem PSO. Podobnie wygląda potencjał sieci Driver Polska, 111 serwisów oraz Partner Opony Polska (POP) mający ponad 100 punktów. Mniejszą liczbą na razie dysponują Opony Express – firma prowadzi ponad 30 serwisów, głównie w południowo-zachodniej Polsce i klientami są przede wszystkim przedsiębiorstwa z tej części kraju.

– Aktualna sieć serwisów to 124 punkty na terenie całego kraju. Placówki współpracujące z flotami to głównie obiekty Premio. W lokalizacjach, gdzie klienci zgłaszają zapotrzebowanie na nowy serwis, staramy się temu sprostać rozpoczynając współpracę z bezpośrednimi partnerami Grupy Goodyear Polska. Głównym założeniem jest spełnianie przez dany zakład standardów realizowanych przez serwisy Premio i Premio Express – informuje Dorota Wrzeciono, menedżer ds. PR w Grupie Goodyear Polska.

Zobacz też: Car Fleet Management - dlaczego warto skorzystać z usługi CFM?

Obsługa bezgotówkowa

Wymiana ogumienia, przechowanie do następnego sezonu, naprawy opon i obręczy – to dla serwisów nazywanych jeszcze niekiedy wulkanizacjami, sprawy oczywiste. Chleb powszedni, tak samo jak relokacja oponiarskich depozytów pomiędzy serwisami. Marka samochodu czy opony zazwyczaj nie odgrywa większego znaczenia. Ale może odgrywać, gdy auto jest na run flatach (oponach pozwalających na jazdę przez pewien czas pomimo ich przebicia) albo felgach nieprzelotowych i musi trafić do serwisu obsługującego takie koła.

W niektórych przypadkach (Premio), o ile umowa obejmuje takie rzeczy, można liczyć na usługę Door To Door, czyli przyprowadzenie i odprowadzenie samochodu. Inny, wygodny dla flotowca wariant to serwis mobilny, który przybędzie w wyznaczone miejsce i zrobi co trzeba. Częściej jednak z takich możliwości korzystają floty ciężarowe – szczególnie dla nich wyprawa do serwisu ogumienia wiąże się z wyższymi kosztami i dużą stratą czasu.  

– Warunki zakupu opon (rozmiar, klasa) oraz usług ustalane są centralnie pomiędzy firmą a dostawcą usług - w naszym wypadku Centralą Premio/Grupą Goodyear Polska. Użytkownik nie podejmuje decyzji o wyborze opony, jest to zdefiniowane w kontrakcie i systemie operacyjnym, co zdecydowanie skraca czas usługi. Obsługa prowadzona bezgotówkowo to optymalne rozwiązanie zarówno dla użytkownika, jak i serwisu – mówi Dorota Wrzeciono z Grupy Goodyear Polska.

Zobacz też: Co to jest faktoring i kiedy się go stosuje?

Ekspert:

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Serwisowanie opon w pojazdach służbowych. Fot. Fotolia
Serwisowanie opon w pojazdach służbowych. Fot. Fotolia

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Jankowski

Przedsiębiorca, Partner Zarządzający Cafe Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »