| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Auto firmowe > Serwisowanie opon w pojazdach służbowych

Serwisowanie opon w pojazdach służbowych

Duże floty z zasady współpracują z sieciami serwisów ogumienia działającymi w całym kraju. Sieci te wyznaczają punkty, które zajmują się obsługą flot. Dwa razy w roku firmowe auto musi zostać poddane wymianie ogumienia z zimowego na letnie i odwrotnie.

Współpraca z CFM-ami

Oponiarskie sieci z reguły współpracują również z CFM-ami, zwłaszcza Driver Polska.

– Driver to właśnie sieć stworzona na konkretne potrzeby i wysokie wymagania tego specyficznego sektora. Wśród naszych klientów znajdziemy prawdziwe „rekiny” CFM: Masterlease, Arval, Businesslease, Alphabet (dawne ING Car Lease przyp. red.) i inni – opowiada Marcin Łazuga, fleet manager w Driver Polska.
– Mogę nadmienić, że wśród kilku firm udało nam się osiągnąć udział w obsłudze na poziomie 80 procent całej floty. Łatwo policzyć, jaka jest skala współpracy, gdy CFM ma 10-tysięczny wolumen pojazdów (wychodzi 8000 pojazdów – dop. red.) – podaje Marcin Rosół z Polskich Składów Oponiarskich PSO.

Zobacz też: Optymalizacja trasy, a czas dojazdu do celu

Klient wymagający, ale dobry

Obsługa flot nabiera coraz większego znaczenia dla dostawców wszelkich motoryzacyjnych usług. – Jest to na pewno klient specyficzny, o bardzo precyzyjnych preferencjach, z szerokim spektrum oczekiwań. Z reguły posiadający bardzo dobrą orientację rynkową i kurs na obniżenie kosztów eksploatacji pojazdów. Niektórzy mogą odbierać te cechy negatywnie, bo wymagają większego zaangażowania od usługodawców, moim zdaniem to standard rynkowy. A wady? Wielokrotnie zbyt mocne ukierunkowanie na cenę bez odniesienia do jakości, standardu, wartości dodanych – uważa M. Rosół z PSO.

Zdaniem Łukasza Kubaczyka z sieci Opony Express, dla flotowców bardzo istotne jest ograniczenie czasu oczekiwania na usługę, jej wysoka jakość i szybkość. Już przed okresem wymiany firma przygotowuje więc zdeponowane opony, precyzyjnie uzupełnia stany magazynowe. Dzięki programowi depozytowemu oraz rezerwacji udaje się dokładnie planować usługi i tak umawiać klientów, że czas, jaki poświęcają na wymianę opon jest bardzo krótki. Duża uwaga przywiązywana jest do stworzenia w serwisach dobrych warunków dla oczekujących na usługi, w tym możliwość pracy z komputerem.

Zobacz też: System Inteligentnego Zarządzania Flotą: oszczędność i bezpieczeństwo

– Klienci flotowi są dużą i bardzo ważną grupę docelową. Kierowcy aut firmowych często przenoszą opinię o serwisie na grunt prywatny, dzięki czemu stanowią poważną siłę opiniotwórczą – uzupełnia Piotr Trzak z POP.

– Odwieczną i chyba jedyną wadą flot, w odczuciu serwisów ogumienia, jest długi termin płatności, który jest spowodowany skomplikowanym łańcuchem rozliczeń – podsumowuje Marcin Łazuga z Drivera.

Ekspert:

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Serwisowanie opon w pojazdach służbowych. Fot. Fotolia
Serwisowanie opon w pojazdach służbowych. Fot. Fotolia

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

OMEGA Kancelarie Prawne

Ekspert w dziedzinie ubezpieczeń i odszkodowań

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »