| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Auto firmowe > Serwisowanie opon w pojazdach służbowych

Serwisowanie opon w pojazdach służbowych

Duże floty z zasady współpracują z sieciami serwisów ogumienia działającymi w całym kraju. Sieci te wyznaczają punkty, które zajmują się obsługą flot. Dwa razy w roku firmowe auto musi zostać poddane wymianie ogumienia z zimowego na letnie i odwrotnie.

Współpraca z CFM-ami

Oponiarskie sieci z reguły współpracują również z CFM-ami, zwłaszcza Driver Polska.

– Driver to właśnie sieć stworzona na konkretne potrzeby i wysokie wymagania tego specyficznego sektora. Wśród naszych klientów znajdziemy prawdziwe „rekiny” CFM: Masterlease, Arval, Businesslease, Alphabet (dawne ING Car Lease przyp. red.) i inni – opowiada Marcin Łazuga, fleet manager w Driver Polska.
– Mogę nadmienić, że wśród kilku firm udało nam się osiągnąć udział w obsłudze na poziomie 80 procent całej floty. Łatwo policzyć, jaka jest skala współpracy, gdy CFM ma 10-tysięczny wolumen pojazdów (wychodzi 8000 pojazdów – dop. red.) – podaje Marcin Rosół z Polskich Składów Oponiarskich PSO.

Zobacz też: Optymalizacja trasy, a czas dojazdu do celu

Klient wymagający, ale dobry

Obsługa flot nabiera coraz większego znaczenia dla dostawców wszelkich motoryzacyjnych usług. – Jest to na pewno klient specyficzny, o bardzo precyzyjnych preferencjach, z szerokim spektrum oczekiwań. Z reguły posiadający bardzo dobrą orientację rynkową i kurs na obniżenie kosztów eksploatacji pojazdów. Niektórzy mogą odbierać te cechy negatywnie, bo wymagają większego zaangażowania od usługodawców, moim zdaniem to standard rynkowy. A wady? Wielokrotnie zbyt mocne ukierunkowanie na cenę bez odniesienia do jakości, standardu, wartości dodanych – uważa M. Rosół z PSO.

Zdaniem Łukasza Kubaczyka z sieci Opony Express, dla flotowców bardzo istotne jest ograniczenie czasu oczekiwania na usługę, jej wysoka jakość i szybkość. Już przed okresem wymiany firma przygotowuje więc zdeponowane opony, precyzyjnie uzupełnia stany magazynowe. Dzięki programowi depozytowemu oraz rezerwacji udaje się dokładnie planować usługi i tak umawiać klientów, że czas, jaki poświęcają na wymianę opon jest bardzo krótki. Duża uwaga przywiązywana jest do stworzenia w serwisach dobrych warunków dla oczekujących na usługi, w tym możliwość pracy z komputerem.

Zobacz też: System Inteligentnego Zarządzania Flotą: oszczędność i bezpieczeństwo

– Klienci flotowi są dużą i bardzo ważną grupę docelową. Kierowcy aut firmowych często przenoszą opinię o serwisie na grunt prywatny, dzięki czemu stanowią poważną siłę opiniotwórczą – uzupełnia Piotr Trzak z POP.

– Odwieczną i chyba jedyną wadą flot, w odczuciu serwisów ogumienia, jest długi termin płatności, który jest spowodowany skomplikowanym łańcuchem rozliczeń – podsumowuje Marcin Łazuga z Drivera.

reklama

Ekspert:

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Serwisowanie opon w pojazdach służbowych. Fot. Fotolia
Serwisowanie opon w pojazdach służbowych. Fot. Fotolia

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

DIF Brokers

Broker

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »