| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Auto firmowe > Serwisowanie opon w pojazdach służbowych

Serwisowanie opon w pojazdach służbowych

Duże floty z zasady współpracują z sieciami serwisów ogumienia działającymi w całym kraju. Sieci te wyznaczają punkty, które zajmują się obsługą flot. Dwa razy w roku firmowe auto musi zostać poddane wymianie ogumienia z zimowego na letnie i odwrotnie.

Przedstawiciele Drivera podkreślają znaczenie komputerowego programu Flota, którego druga wersja została stworzona od podstaw w 2011 roku. Aplikacja poza procedurą zmiany opon wspomaga również umawianie wizyt w interaktywnym kalendarzu oraz umożliwia opiekunom aut służbowych wykonanie szeregu przydatnych raportów i zestawień. W nowej wersji wiele procesów zostało zautomatyzowanych, między innymi procedura relokacji czy zamówienia ogumienia. System posiada szereg funkcjonalności wspomagających działania człowieka: przypomina, alarmuje, ostrzega.

Dodatkowe usługi

Coraz więcej firm oponiarskich, również tych obsługujących floty, dywersyfikuje swoją działalność uciekając przed sezonowością, niekiedy dokuczliwą w tej branży. Dlatego oferuje wymianę oleju, obsługę klimatyzacji, naprawę szyb, sprawdzenie geometrii kół, drobne naprawy mechaniczne, czy skorzystanie z myjni. Ponieważ samochody flotowe w większości podlegają fabrycznej gwarancji, na poważniejsze naprawy trafiają do autoryzowanych stacji obsługi (ASO). Przełożenie opon, serwisowanie klimatyzacji, wymiana wycieraczki czy żarówki poza ASO  nie powinno powodować żadnych wątpliwości związanych z ważnością zapewnienia przez importera aut bezawaryjności pojazdu. Niektóre serwisy (Opony Express) są bardzo dobrze przygotowane sprzętowo i mogą wykonywać również przeglądy gwarancyjne. Jednak doświadczeni flotowcy wolą nie ryzykować sporu z producentami środków lokomocji i stawać przed koniecznością udowadniania, że dana usterka nie została spowodowana działaniem niezależnego warsztatu. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, ryzyko w stosunku do możliwych zysków jest zbyt wielkie. Co innego z pojazdami, które już nie podlegają fabrycznej gwarancji, wtedy przy dobrej ofercie kosztowej warto sięgnąć po usługę „nieautoryzowaną”.

Zobacz też: Jakie korzyści daje karta paliwowa?

Tajemnica handlowa

Spowolnienie gospodarcze sprawia, że być może już wkrótce klient zamiast usłyszeć co oferent ma do zaproponowania, zacznie pytać o warunki kosztowe. – Stosujemy jednakowe ceny usług we wszystkich serwisach naszej sieci – informuje Piotr Trzak, specjalista ds. marketingu w POP. 

Identycznie postępują inne sieci, negocjując ceny przed sezonem letnim czy zimowym lub (lub oboma sezonami razem). Nasi rozmówcy nie chcieli zdradzać o jakie kwoty chodzi. Tajemnica handlowa i już. Na pewno muszą to być stawki niższe od tych dla klientów indywidualnych. Te są jednakowoż silnie zróżnicowane regionalnie. Pomijając warsztaty „garażowe” i szarą strefę, przełożenie czterech opon w osobowym pojeździe na stalowych obręczach kosztuje brutto od 60 zł do ponad 100 zł. Z drugiej strony flotowe stawki muszą również satysfakcjonować właścicieli oponiarskich serwisów, którzy zarobią mniej na jednym flotowym egzemplarzu, ale nadrobią to obrotem.

Zobacz też: Jak analizować umowę leasingu?

reklama

Ekspert:

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Serwisowanie opon w pojazdach służbowych. Fot. Fotolia
Serwisowanie opon w pojazdach służbowych. Fot. Fotolia

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sembox

Agencja search engine marketing

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »