| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Auto firmowe > Serwisowanie opon w pojazdach służbowych

Serwisowanie opon w pojazdach służbowych

Duże floty z zasady współpracują z sieciami serwisów ogumienia działającymi w całym kraju. Sieci te wyznaczają punkty, które zajmują się obsługą flot. Dwa razy w roku firmowe auto musi zostać poddane wymianie ogumienia z zimowego na letnie i odwrotnie.

Przedstawiciele Drivera podkreślają znaczenie komputerowego programu Flota, którego druga wersja została stworzona od podstaw w 2011 roku. Aplikacja poza procedurą zmiany opon wspomaga również umawianie wizyt w interaktywnym kalendarzu oraz umożliwia opiekunom aut służbowych wykonanie szeregu przydatnych raportów i zestawień. W nowej wersji wiele procesów zostało zautomatyzowanych, między innymi procedura relokacji czy zamówienia ogumienia. System posiada szereg funkcjonalności wspomagających działania człowieka: przypomina, alarmuje, ostrzega.

Dodatkowe usługi

Coraz więcej firm oponiarskich, również tych obsługujących floty, dywersyfikuje swoją działalność uciekając przed sezonowością, niekiedy dokuczliwą w tej branży. Dlatego oferuje wymianę oleju, obsługę klimatyzacji, naprawę szyb, sprawdzenie geometrii kół, drobne naprawy mechaniczne, czy skorzystanie z myjni. Ponieważ samochody flotowe w większości podlegają fabrycznej gwarancji, na poważniejsze naprawy trafiają do autoryzowanych stacji obsługi (ASO). Przełożenie opon, serwisowanie klimatyzacji, wymiana wycieraczki czy żarówki poza ASO  nie powinno powodować żadnych wątpliwości związanych z ważnością zapewnienia przez importera aut bezawaryjności pojazdu. Niektóre serwisy (Opony Express) są bardzo dobrze przygotowane sprzętowo i mogą wykonywać również przeglądy gwarancyjne. Jednak doświadczeni flotowcy wolą nie ryzykować sporu z producentami środków lokomocji i stawać przed koniecznością udowadniania, że dana usterka nie została spowodowana działaniem niezależnego warsztatu. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, ryzyko w stosunku do możliwych zysków jest zbyt wielkie. Co innego z pojazdami, które już nie podlegają fabrycznej gwarancji, wtedy przy dobrej ofercie kosztowej warto sięgnąć po usługę „nieautoryzowaną”.

Zobacz też: Jakie korzyści daje karta paliwowa?

Tajemnica handlowa

Spowolnienie gospodarcze sprawia, że być może już wkrótce klient zamiast usłyszeć co oferent ma do zaproponowania, zacznie pytać o warunki kosztowe. – Stosujemy jednakowe ceny usług we wszystkich serwisach naszej sieci – informuje Piotr Trzak, specjalista ds. marketingu w POP. 

Identycznie postępują inne sieci, negocjując ceny przed sezonem letnim czy zimowym lub (lub oboma sezonami razem). Nasi rozmówcy nie chcieli zdradzać o jakie kwoty chodzi. Tajemnica handlowa i już. Na pewno muszą to być stawki niższe od tych dla klientów indywidualnych. Te są jednakowoż silnie zróżnicowane regionalnie. Pomijając warsztaty „garażowe” i szarą strefę, przełożenie czterech opon w osobowym pojeździe na stalowych obręczach kosztuje brutto od 60 zł do ponad 100 zł. Z drugiej strony flotowe stawki muszą również satysfakcjonować właścicieli oponiarskich serwisów, którzy zarobią mniej na jednym flotowym egzemplarzu, ale nadrobią to obrotem.

Zobacz też: Jak analizować umowę leasingu?

Ekspert:

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Serwisowanie opon w pojazdach służbowych. Fot. Fotolia
Serwisowanie opon w pojazdach służbowych. Fot. Fotolia

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Robert Augustyn

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »