| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Auto firmowe > Jak dealerzy dbają o flotowców?

Jak dealerzy dbają o flotowców?

Program flotowy danego importera i liczba placówek ASO to najważniejsze elementy decydujące o zakupie aut do firmy. Ta zasada jest znana nawet początkującemu opiekunowi aut służbowych. Postanowiliśmy sprawdzić ilu dealerów prowadzi sprzedaż zbiorową i serwis w niektórych markach działających na naszym rynku.

Renault Pro+ nie jest projektem zamkniętym. - Możliwy jest dalszy jej rozwój na polskim rynku, lecz wejście do tej sieci stanowi duże wyzwanie dla koncesjonariusza – także pod względem organizacyjnym i finansowym. Wiąże się bowiem z koniecznością spełnienia wielu standardów dotyczących procesu sprzedaży i serwisu, które nie występują w przypadku „zwykłej” koncesji – dodaje G. Paszta.

Zobacz też: Jakie korzyści daje karta paliwowa?

Dwie grupy Peugeota

Dealerzy flotowi Peugeota są podzieleni na dwie grupy: F+ i F. Różnią się one między sobą m.in. wymogami dotyczącymi ekspozycji samochodów, liczby osób obsługujących klientów flotowych (F+ ma wyższe wymogi). Pracownicy wyspecjalizowanych placówek zwracają szczególną uwagę na zbadanie potrzeb klienta, który oczekuje produktu skrojonego na miarę, idealnie wpisującego się w jego, często bardzo specyficzne, potrzeby. Przekłada się to na szeroką ofertę samochodów z adaptacjami. 

- Nie planujemy rewolucji w sieci Peugeot Professional F+ i F. Dążymy do ciągłego poprawiania standardów Peugeot Professional, a także rozwoju tej sieci. Dlatego liczymy na nieznaczny wzrost liczby dealerów F+ oraz utrzymanie liczby dealerów z grupy F poprzez dodanie kilku dealerów nieuczestniczących wcześniej w programie, a czynnie sprzedających samochody do firm. W pierwszym półroczu 2012 roku najwięcej adaptowanych samochodów wydał oddział Peugeot Polska Warszawa - 89 adaptowanych aut, na drugim miejscu w tej klasyfikacji był Nordyński - 48 pojazdów. Klienci oczekują konkretnych propozycji w konfiguracji samochodów użytkowych, które poprawią funkcjonowanie ich biznesów – komentuje Dorota Pajączkowska PR Manager Peugeot Polska

Zobacz też: Jak analizować umowę leasingu?

Klienci w Warszawie

- Z aktualnego działania sieci dealerskiej jesteśmy zadowoleni. Planujemy jednak otwarcie nowych punktów sprzedaży i serwisu. Nasza polityka flotowa jest dostępna jednakowo dla wszystkich autoryzowanych dealerów Volvo. Importer ich wspiera, ale nie decyduje kto ma realizować dany kontrakt. Największy udział w sprzedaży samochodów flotowych posiadają nasi warszawscy partnerzy. Wpływa na to umiejscowienie w stolicy wielu naszych klientów. Zdarzają się również kontrakty wychodzące bezpośrednio od polskiej centrali Volvo. Są to zazwyczaj umowy międzynarodowe VCC, czy współpraca z firmami typu rent-a-car lub CFM. W takich przypadkach sprawdzamy w naszym systemie, który z dealerów w ostatnim czasie realizował kontrakty z danymi kontrahentami, jak one się zakończyły i dopiero wtedy decydujemy o przekazaniu do realizacji nowej umowy. Jeśli takowego kontaktu z naszą siecią nie było, przekazujemy kontrakt do dealera zlokalizowanego najbliżej nowego nabywcy – mówi Norbert Pantoł, Network Development Director w Volvo Auto Polska.

Zobacz też: Optymalizacja trasy, a czas dojazdu do celu

reklama

Ekspert:

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Parking Fot. Fotolia
Parking Fot. Fotolia

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Łukaszewicz

Ekspert z zakresu zamówień publicznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »