| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Auto firmowe > Jak dealerzy dbają o flotowców?

Jak dealerzy dbają o flotowców?

Program flotowy danego importera i liczba placówek ASO to najważniejsze elementy decydujące o zakupie aut do firmy. Ta zasada jest znana nawet początkującemu opiekunowi aut służbowych. Postanowiliśmy sprawdzić ilu dealerów prowadzi sprzedaż zbiorową i serwis w niektórych markach działających na naszym rynku.

Renault Pro+ nie jest projektem zamkniętym. - Możliwy jest dalszy jej rozwój na polskim rynku, lecz wejście do tej sieci stanowi duże wyzwanie dla koncesjonariusza – także pod względem organizacyjnym i finansowym. Wiąże się bowiem z koniecznością spełnienia wielu standardów dotyczących procesu sprzedaży i serwisu, które nie występują w przypadku „zwykłej” koncesji – dodaje G. Paszta.

Zobacz też: Jakie korzyści daje karta paliwowa?

Dwie grupy Peugeota

Dealerzy flotowi Peugeota są podzieleni na dwie grupy: F+ i F. Różnią się one między sobą m.in. wymogami dotyczącymi ekspozycji samochodów, liczby osób obsługujących klientów flotowych (F+ ma wyższe wymogi). Pracownicy wyspecjalizowanych placówek zwracają szczególną uwagę na zbadanie potrzeb klienta, który oczekuje produktu skrojonego na miarę, idealnie wpisującego się w jego, często bardzo specyficzne, potrzeby. Przekłada się to na szeroką ofertę samochodów z adaptacjami. 

- Nie planujemy rewolucji w sieci Peugeot Professional F+ i F. Dążymy do ciągłego poprawiania standardów Peugeot Professional, a także rozwoju tej sieci. Dlatego liczymy na nieznaczny wzrost liczby dealerów F+ oraz utrzymanie liczby dealerów z grupy F poprzez dodanie kilku dealerów nieuczestniczących wcześniej w programie, a czynnie sprzedających samochody do firm. W pierwszym półroczu 2012 roku najwięcej adaptowanych samochodów wydał oddział Peugeot Polska Warszawa - 89 adaptowanych aut, na drugim miejscu w tej klasyfikacji był Nordyński - 48 pojazdów. Klienci oczekują konkretnych propozycji w konfiguracji samochodów użytkowych, które poprawią funkcjonowanie ich biznesów – komentuje Dorota Pajączkowska PR Manager Peugeot Polska

Zobacz też: Jak analizować umowę leasingu?

Klienci w Warszawie

- Z aktualnego działania sieci dealerskiej jesteśmy zadowoleni. Planujemy jednak otwarcie nowych punktów sprzedaży i serwisu. Nasza polityka flotowa jest dostępna jednakowo dla wszystkich autoryzowanych dealerów Volvo. Importer ich wspiera, ale nie decyduje kto ma realizować dany kontrakt. Największy udział w sprzedaży samochodów flotowych posiadają nasi warszawscy partnerzy. Wpływa na to umiejscowienie w stolicy wielu naszych klientów. Zdarzają się również kontrakty wychodzące bezpośrednio od polskiej centrali Volvo. Są to zazwyczaj umowy międzynarodowe VCC, czy współpraca z firmami typu rent-a-car lub CFM. W takich przypadkach sprawdzamy w naszym systemie, który z dealerów w ostatnim czasie realizował kontrakty z danymi kontrahentami, jak one się zakończyły i dopiero wtedy decydujemy o przekazaniu do realizacji nowej umowy. Jeśli takowego kontaktu z naszą siecią nie było, przekazujemy kontrakt do dealera zlokalizowanego najbliżej nowego nabywcy – mówi Norbert Pantoł, Network Development Director w Volvo Auto Polska.

Zobacz też: Optymalizacja trasy, a czas dojazdu do celu

Ekspert:

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Parking Fot. Fotolia
Parking Fot. Fotolia

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Wicherkiewicz

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »