| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Auto firmowe > Flotę serwisować w ASO czy w warsztacie niezależnym? Cz. II

Flotę serwisować w ASO czy w warsztacie niezależnym? Cz. II

Usługi wykonywane w warsztatach nieautoryzowanych przez konkretną markę są zazwyczaj tańsze niż te realizowane w ASO. Jakie jeszcze są zalety (oprócz obniżenia kosztów) serwisowania floty poza ASO?

Skoro jednak w nieautoryzowanych serwisach jest taniej, dlaczego firmy, szczególnie w dobie kryzysu nie szturmują ich bram. Odpowiedź jak zwykle w takich sytuacjach nie jest prosta, oczywiście główny problem stanowi podejście ASO do tego zagadnienia. – Na opiekunie aut firmowych spoczywa obowiązek udowodnienia, że naprawa w nieautoryzowanym serwisie przebiegła zgodnie z procedurami wyznawanymi przez daną markę. To często bardzo trudne zadanie, a jeśli tego nie zrobi, pojazd straci gwarancję. Analizując bilans ryzyka do ewentualnych zysków, ja oraz wielu moich kolegów po fachu pozostajemy przy ASO, bo to najrozsądniejsze rozwiązanie – tłumaczy jeden z flotowców, proszący o zachowanie anonimowości.  

Zobacz też: Nie będzie już samochodów z kratką?

Wyspecjalizowany serwis

W Polsce istnieje wiele serwisów niezależnych, wyspecjalizowanych w określonej dziedzinie. Przykładem są firmy zajmujące się wymianą szyb. Korzystanie z specjalistów z konkretnej branży ma wiele zalet i to nie tylko finansowych.

- Czas likwidacji szkody w wyspecjalizowanym serwisie może ulec znaczącemu skróceniu w związku z możliwością nie tylko wymiany, ale także naprawy szyby. Warto zaznaczyć, że dzięki naprawie zostaje znacznie zredukowany zarówno okres wyłączenia pojazdu z użytku, jak i koszt samej usługi. I wreszcie koszt całkowity całej likwidacji szkody, w takich serwisach jak nasze, jest o ponad 50 procent niższy niż w ASO. Poza aspektami czasu, dostępności czy kosztów, serwis wyspecjalizowany w określonej dziedzinie zapewnia koordynację przebiegu całego procesu likwidacji szkody, od umówienia użytkownika pojazdu na montaż, przez zgromadzenie stosownej dokumentacji, a także kontakt z Towarzystwem Ubezpieczeniowym – wyjaśnia Angelika Kupiec, specjalista ds. klientów kluczowych Saint-Gobain Sekurit HanGlas Polska.

Dodajmy, że nawet jeśli ASO nie uzna gwarancji na określony podzespół związany z szybą, od firmy naprawiającej usterkę można uzyskać gwarancję niezawodności, więc w tym przypadku nic się nie traci. Ale oczywiście te kwestie należy wyjaśniać już indywidualnie, w punktach usługowych.

Zobacz też: System zarządzania bezpieczeństwem floty - do czego służy?

Nowe rozporządzenia Komisji Europejskiej będą jednak miały kilka istotnych dla rynku motoryzacyjnego i niekorzystnych dla klientów konsekwencji:

1. Mogą spowodować powstrzymanie rozwoju wielomarkowości w salonach samochodowych i serwisach. Ograniczy to znacznie możliwość konsumentów do szybkiego i sprawnego porównywania ofert różnych koncernów samochodowych w jednym miejscu. Wszystkie badania opinii społecznej w tej sprawie przeprowadzone w ostatnich latach wskazują, że europejscy klienci uznali salony wielomarkowe za jedną z najważniejszych i najkorzystniejszych dla nich zmian na rynku motoryzacyjnym w ostatnich latach.

reklama

Ekspert:

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

serwis
serwis

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Motiveo

Motiveo.pl to nowy sposób na tworzenie współczesnych systemów motywacyjnych dla handlowców. Platforma ta przeznaczona jest dla całego sektora MŚP.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »